Nebuďte na sebe tak přísní, nejen v content marketingu (PF 2024)

Ať vás v novém roce provází síla... AI vás bude provázet na 100 %

Jestli čtete nějaký ten rok můj blog, buď se obsahu věnujete na plný úvazek, nebo jste minimálně vyzkoušeli pár mých tipů. A určitě se vám občas zdá, že té práce na obsahu je prostě hrozně moc – krmit blog, popisovat nové produkty, textovat landing pages, saturovat několik sociálních sítí, budovat YouTube kanál, vydávat e-booky… ufff. Často by s tím chtěl člověk seknout, nebo minimálně odjet na pár týdnů někam do džungle bez signálu. Je to v pořádku. Buďte na sebe v novém roce méně přísní, pochvalte se za to, co jste doteď zvládli, a zkuste získat odstup, abyste mohli tvořit obsah s větší lehkostí, nadhledem, bez nervů (dobře, tak aspoň s méně nervy), a možná dokonce i s menšími náklady.

Content marketing je maraton, ne sprint

Plánování a procesy – klíč k tomu, jak se vyhnout sprintům a maniakálnímu vytváření obsahu na poslední chvíli. Zkuste si začátkem roku rozvrhnout pravidelné aktivity, se kterými můžete předem počítat, a připravit se na ně + identifikovat problémové situace, které často vytvářejí stres, shánění podkladů po všech čertech a urgování dalších členů týmu. Pro tyto situace zkuste vytvořit blbuvzdorný proces, který zahrnuje co nejméně komunikace (co nejméně prostoru pro tápání a vymýšlení kola) a co nejméně kroků, kde se může něco podělat. Se spoustou kroků vám také pomůže umělá inteligence. Prostě udělejte všechno, co můžete, pro svou „contentovou“ duševní pohodu, protože jinak vás před vyhořením zachrání až letní Chorvatsko 😊

Práce na contentu je totiž běh na dlouhou trať, nikoliv sprint bez rozcvičky. Ten nechte mladším a dynamičtějším, kteří mají spoustu času, který mohou prodávat za mrzký peníz.

Každý jsme nahraditelný

Ničí vás opakující se tasky, které jsou pod vaši kvalifikaci a ubírají vám čas na strategickou práci? Zkuste se letos konečně vzdát kontroly a úkoly, které vás nikam neposouvají, delegovat. Najměte si asistentku, přesuňte část klientovi agendy inhouse do jeho firmy (nezastírám, že se jako dodavatel oberete o peníze, ale zase získáte prostor pro věci, co vás opravdu zajímají/baví) nebo přesuňte tasky na juniornějšího spolupracovníka, který se tím naopak naučí něco nového.

Zbavit se kontroly je pro mě osobně jakožto typického „control freaka“ úplně nejtěžší. Opusťte už mentalitu „já si to stejně udělám nejlíp“ a dejte si možnost se nadechnout. Jak říkám v titulku: „Nebuďte na sebe tak přísní.“ Bude to chtít hodně sebezapření a mentálního cvičení, ale ten pocit, když se zbavíte otravného tasku, který vás pravidelně ubíjel, stojí za to.

TIP: Začněte cvičit i oddělování práce a soukromí. Není to vůbec easy a je to podobně těžké, jako ořezat práci, která vás nebaví, ale máte pocit, že jedině vy ji uděláte pořádně.

Žijte a pracujte, ne naopak

Technologie jsou stále inteligentnější, pokrok jde kupředu (nebo ne?). A my pracujeme stále víc, jsme „always on“ a trápí nás kvůli tomu spousta duševních i fyzických neduhů. Do toho přírodní katastrofy, terorismus a dobyvačné války, o kterých jsme si v 90. letech mysleli, že jsou minulostí. Buďme proto laskavější nejen k sobě navzájem, ale především sami k sobě. Zastavme se, zamysleme se, získejme odstup (i od zaručených trendů…mrk mrk AI), dělejme úplný prd, když se nám chce, vynechme jednou nový blogpost a užívejme si život. Zítra může být všechno jinak.

PF 2024!

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Ještě otázečku...
Ukomunikovat se k smrti
Varování! Dnešní blogpost bude z těch lamentačních 😊 Parafrází na povedené dílo Neila Postmana „Ubavit se k smrti“ b...
Jak dělám obsahovou strategii pro online projekt: 2. díl Návrh
Jak dělám obsahovou strategii pro online projekt: 2. díl...
Když už máte nashromážděná relevantní data, o čemž jsem se rozepsala v 1. díle seriálu, je na čase se jimi začít probírat...
Jak nahrát texty na web a nezbláznit se při tom?
Jak naplánovat spuštění nového webu, když jste copywrite...
Kreativní fáze tvorby webu je za námi a teď je potřeba nové texty správně a s pěknou úpravou „namlátit“ do redakčního sys...
Annacopy.cz v roce 2014
O čem psala annacopy.cz v roce 2014?
Tematický záběr, se kterým se umí copywriter vypořádat, vypovídá hodně o jeho kvalitách. Samozřejmě se může věnovat jen tomu, ...
Povinný čtvrtek byl plný vína a konkrétních příkladů
5 tipů, jak v copy obhájit cenu před zákazníkem
K dnešnímu blog postu mě inspirovala přednáška „Jak proniknout do zákazníkovy hlavy“ od Juraje Saska na Povinném čtvrtku ...
Kolik už jste prokazatelně vydělali svým klientům?
Jste si jistí, že vaše copy prodává?
Tipnu si, že většina z vás ví prd, jestli texty, které jste stvořili, přímo vydělaly nějakou tu korunu.  Tak nějak t...