Nožky annacopy.cz se letos zatoulaly do Indie. Hledala jsem onu magickou atmosféru pálících se těl na břehu Gangy, ale našla jsem pro vás i pár ukázek indického copy. Tedy toho bez zkomolených anglických slovíček, jimiž se to hemží hlavně na „samo domo“ vývěskách ale i v materiálech nablýskaných hotelů. Mrkněte na pár povedených kousků.
V korporátní identitě diktují vnitrostátní lowcost aerolinky
Indické vnitrostátní lowcost aerolinky jsou celkem novinkou, a proto se vedle novotou zářících letadel můžete potěšit i promyšleným copy – od vymazleného onboard magazínu až po blicí pytlík.
![](https://annacopy.cz/wp-content/uploads/2023/10/Indicky-palubni-magazin-768x1024.jpg)
![](https://annacopy.cz/wp-content/uploads/2018/01/Indicky-produktovy-popisek-768x1024.jpg)
![](https://annacopy.cz/wp-content/uploads/2023/10/Blici-pytlik-v-letadla-Indigoa-768x1024.jpg)
Reklamní plakáty vs. každodenní realita
Na billboardech uvidíte evropsky oblečené ženy ukazující odhalená ramena a výstřihy. Realita je taková, že především v severní Indii by si takto žádná žena, která má všech pět pohromadě, nevyrazila, pokud by se nechtěla stát obětí znásilnění nebo minimálně obtěžování.
I guru potřebuje reklamu
Vedle billboardů na bělicí krémy se setkáte s mraky reklam na všemožné léčitele a guru. Nemenší podíl zaujímají různé výchovné plakáty jako „Vyčistíme Bombaj“ nebo „I vaše dcery si zaslouží vzdělání“.
![](https://annacopy.cz/wp-content/uploads/2023/10/Kazdy-potrebuje-schopneho-guru-1024x768.jpg)
Nakonec se podívejte na oldschool printové reklamy Air India a Lux, který jako většina indických reklam na kosmetiku slibuje sjednocenou a hlavně světlejší pleť – základ úspěchu.
Narazili jste při svých cestách na kus zajímavého copy? Sdílejte ho s fanoušky annacopy.cz na Facebooku.