Návod na použití copywritera ve 3 krocích

Často se setkávám s tím, že potenciální zákazníci by doslova potřebovali návod na použití copywritera. Doufám, že se neurazí, nabídnu-li jim svým dnešním příspěvkem pár tipů, jak krok za krokem navázat s copywriterem kontakt, jak mu vylíčit svá přání a jak nastavit spolupráci ku vzájemné spokojenosti.

  1. Ať telefonicky či e-mailem, řekněte na první dobrou, co potřebujete, jakou si představujete cenu a zda zatím jen sondujete nabídku na trhu nebo zda chcete pracovat jen a jen se mnou. Nepiště mi prosím e-mail ve stylu: „Mám web xy a potřeboval by trochu vyladit, stavte se za mnou odpolko ve firmě… Ne, opravdu se nestavím, děkuji.
  2. Poté nastávají dvě varianty: a) domluvíme se na objednávce přes internet, b) domluvíme si schůzku. Obecně preferuji 1. variantu, neboť tak obě strany mají komunikaci zaznamenanou v písemné podobě a nedochází následně k dohadům, co kdo řekl/neřekl/chtěl/nechtěl. Korespondence, pak může sloužit i jako doklad pro závaznou objednávku, doklad o převzetí zakázky atd. Spolupráce takto může hladce běžet i několik let, aniž by se subjekty navzájem viděly, a přiznejme si, že osobní interakce může někdy být dokonce na škodu nebo značně brzdit produktivitu. Nevadí, jdeme na schůzku…
  3. A už spolu pijeme kafíčko. Pokud jsme si přišli pěkně po anglicku popovídat o počasí a vyměnit si „-How do you do? – Very well, thank you,“ je vše v naprostém pořádku a je to dokonce zdarma. Pokud mi chcete povídat o svém byznysu, webu nebo o tom, na co byste si mě chtěli najmout, je také vše v nejlepším pořádku a zdarma. Jestli ovšem předpokládáte, že vám zevrubně okomentuji nedostatky a dostatky vašeho projektu, nebo že mě dokonce budete zkoušet, kolik jsem si toho o vás nastudovala, to už nejsme na schůzce, ale na konzultaci. A ta je placená. Ráda se vašemu projektu budu věnovat naplno a bude mi potěšením vám poradit, navrhnout změny či zlepšení, ale i moje vynaložená energie něco stojí. Z pouhé pocty, že se můžu ucházet o vaši zakázku, nebo ze šance, že ji po předvedení svého know-how získám, se bohužel nenajím.

Pokud vykročíme tou správnou nohou, můžete si už jen užívat příjemné spolupráce s jakýmkoliv slušným textařem.

Hlavním poselstvím mého blogpostu tedy je: Jasná a upřímná komunikace s jednoznačně nastavenými pravidly přináší do vztahu klient-copywriter jen potěšení.

 

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Co mě naučilo 5 let podnikání
Říká se, že nejtěžší je začít. Ale já neměla jinou volbu. Po škole jsem jen dělala stafáž na výběrových řízeních a upadala do ...
Nakupujete podle ceny, nebo podle srdíčka?
Co kupuje annacopy.cz?
Září je tady a pro marketéry všeho druhu to znamená jediné: začíná další sezóna konzumu, a to ta nejvýživnější – vánoční předp...
Servisuje celý marketing a už na to skoro ani nevidí
Na co všechno potřebujete „pisálky“?
Za označení „pisálci“ by copywriteři, novináři a jiní mistři slova stříleli. V pejorativním významu tohle slovo rádi použ...
Dá se dělat copywriting jako klasické full-time zaměstnání od 9 do 5?
Dá se dělat copywriting jako klasické full-time zaměstná...
K dnešnímu blogpostu mě inspirovaly inzeráty, které s čím dál větší pravidelností vídám v různých copywriterský...
2. verze knihy Copywriting: Pište texty, které prodávají vyjela z tiskárny 9. 11. 2020
Jak vznikala nová verze učebnice copywritingu?
Poslední rok jsem se mimo psaní, školení a rození dětí věnovala také přípravě nové knihy o copywritingu. Vlastně staronové – j...
Zdroj: Matthew Shave
Test: Jaký jste typ copywritera? Burnett, Saatchi, nebo...
Jelikož je duben aprílovým měsícem, připravila jsem si pro vás takový testík à la Bravíčko. Zjistěte ve vážném/nevážném testu,...