Návod na použití copywritera ve 3 krocích

Často se setkávám s tím, že potenciální zákazníci by doslova potřebovali návod na použití copywritera. Doufám, že se neurazí, nabídnu-li jim svým dnešním příspěvkem pár tipů, jak krok za krokem navázat s copywriterem kontakt, jak mu vylíčit svá přání a jak nastavit spolupráci ku vzájemné spokojenosti.

  1. Ať telefonicky či e-mailem, řekněte na první dobrou, co potřebujete, jakou si představujete cenu a zda zatím jen sondujete nabídku na trhu nebo zda chcete pracovat jen a jen se mnou. Nepiště mi prosím e-mail ve stylu: „Mám web xy a potřeboval by trochu vyladit, stavte se za mnou odpolko ve firmě… Ne, opravdu se nestavím, děkuji.
  2. Poté nastávají dvě varianty: a) domluvíme se na objednávce přes internet, b) domluvíme si schůzku. Obecně preferuji 1. variantu, neboť tak obě strany mají komunikaci zaznamenanou v písemné podobě a nedochází následně k dohadům, co kdo řekl/neřekl/chtěl/nechtěl. Korespondence, pak může sloužit i jako doklad pro závaznou objednávku, doklad o převzetí zakázky atd. Spolupráce takto může hladce běžet i několik let, aniž by se subjekty navzájem viděly, a přiznejme si, že osobní interakce může někdy být dokonce na škodu nebo značně brzdit produktivitu. Nevadí, jdeme na schůzku…
  3. A už spolu pijeme kafíčko. Pokud jsme si přišli pěkně po anglicku popovídat o počasí a vyměnit si „-How do you do? – Very well, thank you,“ je vše v naprostém pořádku a je to dokonce zdarma. Pokud mi chcete povídat o svém byznysu, webu nebo o tom, na co byste si mě chtěli najmout, je také vše v nejlepším pořádku a zdarma. Jestli ovšem předpokládáte, že vám zevrubně okomentuji nedostatky a dostatky vašeho projektu, nebo že mě dokonce budete zkoušet, kolik jsem si toho o vás nastudovala, to už nejsme na schůzce, ale na konzultaci. A ta je placená. Ráda se vašemu projektu budu věnovat naplno a bude mi potěšením vám poradit, navrhnout změny či zlepšení, ale i moje vynaložená energie něco stojí. Z pouhé pocty, že se můžu ucházet o vaši zakázku, nebo ze šance, že ji po předvedení svého know-how získám, se bohužel nenajím.

Pokud vykročíme tou správnou nohou, můžete si už jen užívat příjemné spolupráce s jakýmkoliv slušným textařem.

Hlavním poselstvím mého blogpostu tedy je: Jasná a upřímná komunikace s jednoznačně nastavenými pravidly přináší do vztahu klient-copywriter jen potěšení.

 

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Annacopy.cz v roce 2014
Annacopy.cz v roce 2015
Poslední ohlédnutí za nabitým rokem 2015. Potkejte se s annacopy.cz v novém roce na jednom z jejích školení copywritingu. ...
Tohle my neděláme
Setkávám se s tím stále častěji: „No já jsem web designer, grafiku pro tiskoviny nedělám.“ Nebo „Já se soustředím na tu b...
Pivo jako kráva
Americké copy aneb Čím se (ne)inspirovat?
Po více než dvouměsíční cestě napříč USA, kde annacopy čerpala novou tvůrčí energii, je zase o něco moudřejší, co se týče úder...
Marketingové kampaně: Když je přání otcem myšlenky
Výzkumy, jejichž výsledek tak nějak předem tušíte, A/B testy, ze kterých se nikdo nepoučí, najímání kreativních mozků, aby se ...
V copywritingu se představa s realitou nemusí potkat
Kariéra copywritera: Očekávání vs. Realita
Pokaždé, když na svých kurzech nebo marketingových akcích vidím ty rozzářené oči plné naděje a očekávání, říkám si: „Chudák, n...
2. verze knihy Copywriting: Pište texty, které prodávají vyjela z tiskárny 9. 11. 2020
Jak vznikala nová verze učebnice copywritingu?
Poslední rok jsem se mimo psaní, školení a rození dětí věnovala také přípravě nové knihy o copywritingu. Vlastně staronové – j...