Školní CopyCamp, Copykniha a jak mi spadl hřebínek

Nostalgie na školním CopyCampu

Poslední půlrok byl pro annacopy.cz více než intenzivní – s kolegy z H1.cz jsme na jaře sepisovali „Copyknihu“, jak pracovně říkáme naší příručce o copywritingu, která vyšla před 2 týdny v nakladatelství Computer Press, a od května jsme začali pracovat na novém ročníku CopyCampu – tentokrát ve školním stylu. Chtěla bych vám přiblížit, jak oba tyto počiny vznikly, a nebude chybět ani závěrečná katarze 🙂

Copywriting: Pište texty, které prodávají

Loni v létě jsem se ocitla v Brně v nakladatelství Albatros Media, kde jsem školila copywriting místní redaktory, kteří, jak jsem záhy zjistila, se specializují na naučnou literaturu. V přestávce ke mně přistoupil redaktor Libor Pácl, že tady má takovou knížku o copywritingu, která se docela dobře prodává, ale je už 2 roky stará a potřebovala by zaktualizovat. „Nechtěla byste se toho ujmout, nebo příručku znovu zpracovat s kolegy v Hájedničce?“

Zajímavá nabídka, řekla jsem si, ale protože jsem asi za týden měla odlétat na 2 měsíce do USA zkoumat americké copy, předala jsem poptávku do firmy a doufala, že se s tím nějak poperou. Jak už to občas bývá, vizitka pana Pácla putovala do šuplíku a nic se nedělo… až do mého lednového nástupu na full-time do H1.cz jako Content Marketing Strategist. Soukolí se začalo rozjíždět a ke spolupráci se přihlásili Zuzana Veselá, Jana Šupolíková, Lucka Jebavá a Jirka Viktora.

Copywriter, editor a krotitel v jedné osobě

Idea, náplň i rozsah knihy se měly držet původní verze z roku 2012, takže jsme se po odsouhlasení naší revidované koncepce pustili do práce. Počáteční nadšení rychle vystřídala dřina po práci a o víkendech, korektury a urgování, eufemisticky řečeno, některých více „free“ kolegů, aby dodali své kapitoly 🙂

Termín odevzdání 30. 6. se blížil a 12hodinové závěrečné korektury mě málem připravily o rozum. Znáte ten pocit, když už se s tou diplomkou plichtíte půl roku a už tu „věc“ úplně nenávidíte? Po odevzdání se naštěstí zase rozplynul a nás už čekalo „jen“ několik kol autorských korektur. A nakonec to nejlepší: křest knihy na školním CopyCampu.

Příručka Copywritingu pro online i offline
Příručka copywritingu pro online i offline

Jak vznikal školní CopyCamp?

Začalo to rozpačitě – v březnu z H1.cz odešla Pavlína Louženská a v květnu šla na mateřskou dovolenou Jana Šupolíková, duchovní matky této kultovní akce. Zbyl nám po nich jen nápad na téma – zářijový školní CopyCamp. Říkala jsem si: „Super téma, ale co teď? Zvládnu to celé „zmenežovat“? Budu mít podporu ze strany H1.cz?“  Ale šli jsme do toho – hlavní oporou se mi stala Zuzka Veselá a trpěliví kluci ze SEO a UX, jmenovitě Pavel Martinovský a Luboš Květ.

Protože víme, že videoobsah je král (i díky přednášce Adama Reinbergera) pojali jsme teasing na CopyCamp jako sérii videí od našich spíkrů, které měly po celé léto navnaďovat návštěvníky na spuštění prodeje vstupenek. V nich navíc odpovídali na otázky týkající se jejich školních let. A podařilo se – vstupenky byly pryč za 14 dní. Teď už nám zbývalo jen CopyCamp „odbavit“. Potvrdilo se, co sice všichni víme, ale nechtěli jsme si to připustit: nemůžete pamatovat úplně na všechno, wi-fi obvykle na 99 % spadne, technika si z vás párkrát vystřelí a lidský faktor je věc nevyzpytatelná 🙂

I tak jsme si školní CopyCamp užili a já bych dnes už článek o vánočním CopyCampu a Shopexpu psala mnohem smířlivěji. Je to totiž fakt fuška a vážím si všech, kteří se do ambiciózních i menších projektů pouštějí – ať už jde o psaní vlastní knihy nebo organizaci oborové konference. Protože, kdo nic nedělá, nic nezkazí. To ví i vaše bába.

Líbila se vám knížka, nebo naopak nelíbila? Zaujal vás CopyCamp?  Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

2. verze knihy Copywriting: Pište texty, které prodávají vyjela z tiskárny 9. 11. 2020
Jak vznikala nová verze učebnice copywritingu?
Poslední rok jsem se mimo psaní, školení a rození dětí věnovala také přípravě nové knihy o copywritingu. Vlastně staronové – j...
V neustále se měnícím se světě musí být i copywriter trochu chameleon
Přesah copywritera do dalších disciplín marketingu: Co s...
Málokdo vydrží roky plavat v tom samém rybníku, a i když se stále vzdělává ve svém milovaném copywritingu a content marke...
Čím víc, tím líp?
Když se ze specializace stane fachidiocie
Především online marketing a vývoj webů a aplikací stvořil desítky různých specializací – a to může projekt a rozpočet klienta...
Annacopy.cz v roce 2014
Annacopy.cz v roce 2015
Poslední ohlédnutí za nabitým rokem 2015. Potkejte se s annacopy.cz v novém roce na jednom z jejích školení copywritingu. ...
aká je životnost externího copywritera nebo obsahové agentury na jednom projektu?
Jak dlouho vydrží copywriter na jednom projektu?
Ať už jste zaměstnanec, majitel agentury nebo copywriter-volnonožec, většinou to začíná stejně. Na novém projektu je spousty p...
Copycupcakes byly motivem celé akce. Upekla nám je Jarka Picky Tomšů ze sladke-umeni.cz
1. narozeniny Content Wizards? Rozhodně žádný fuckup!
Nafouknout balónky, připravit dárkové tašky, otevřít Svatomartinské a jde se na to! Ve čtvrtek 24. listopadu, lehce před osmou...