Pomůže mi s copywritingem umělá inteligence? Jak pomáhá annacopy?

Tento obrázek vytvořil AI nástroj Synthesys, který umí vykouzlit podobný obrázek na základě jiného obrázku na internetu, který si vyberete. Co si budem, je to super nástroj, jak obcházet autorství :-/ Tohle bude asi robot copywriter?

Už bylo na čase, abych se podělila o svůj přístup k AI v copywritingu i já. Nechám stranou obvyklé úvahy, jestli AI vezme kreativcům práci, nebo konkrétní tipy na ty nejpraktičtější prompty, a přiblížím vám, jak aktuálně používám AI já při copywritingu a jak mi ulehčuje práci/přidělává práci.

AI pomáhá se základní orientací v tématu a náčrtem struktury

ChatGPT jsem zkoušela ve free i placené verzi a rozhodně doporučuji těch pár korun do 4. generace Open.AI investovat. Rozdíl je markantní –⁠ jak v rychlosti, tak přesnosti odpovědí i z hlediska práce s tónem komunikace. Placený generativní jazykový model využívá aktuálně i většina mých klientů, např. pro překlady webových stránek do jiných jazyků nebo pro textování levných produktů. A kdy ho zapínám já? Když začínám psát o tématu, o kterém nevím zhola nic, nebo velmi málo. ChatGPT mi pomůže:

  • Zorientovat se v základních aspektech tématu.
  • Vytvořit základní strukturu textu.
  • Navést mě, které aspekty stojí za to více prozkoumat nebo případně je rozpracovat do dalšího textu (vytvořit na základě tématu širší publikační plán).

Nepoužívám ho přitom k zodpovídání velice konkrétních otázek (zkouším to samozřejmě, ale nespoléhám na správnost) nebo ke generování přesných dat o nějakém tématu. Používám ho vlastně jako takového nepříliš přesného kamaráda s širokým rozhledem, který mi pomocí konverzačního rozhraní pomáhá utřídit si myšlenky, nahlédnout téma ze všech stran, brainstormovat a hledat různé cesty. Mrkněte se třeba na můj článek o způsobu psaní symbolů duševního vlastnictví, který jsme dala dohromady s velkou pomocí AI, když tradiční zdroje byly na toto téma velmi chudé.

AI pomůže pokrýt téma ze všech stran a na nic nezapomenout

ChatGPT ale používám i z druhé strany. Pokud naopak o tématu vím hodně, používám AI jako zpětný check toho, jestli jsem na něco nezapomněla a jestli mě moje „odborná slepota“ nesvedla na scestí. Že jsem opravdu nezapomněla na nějaký zajímavý pohled.

A tohle asi robotka-copywriterka?

Co AI texty a SEO?

No a na závěr se přiznám, že když jsem poprvé slyšela o ChatGPT, tak mě hned napadlo jedno:„ Nezvládlo by za nás psát umělá inteligence ta kvanta SEO textů, která pravidelně potřebujeme pro vyhledávače?“ To víte, že zvládla (ChatGPT je geniální na vytváření několika verzí téhož, nebo úpravu textu pro různé formáty), ale nepotrestá nás pak strejda Google?

Osobně si myslím, že i kdyby Google uměle generované texty nepoznal, bude tvrdit, že pozná a bude je penalizovat, aby vzal vítr z plachet Bingu, potažmo Microsoftu (největší investor do firmy Open.AI, která za ChatGPT stojí). Mnohem věrohodnější mi přijde vycházet s reálných testů, na které se SEO specialisté samozřejmě hned po boomu generativního AI vrhli, a tyto testy nevyznívají pro AI vůbec špatně. Google AI texty evidentně indexuje stejně ochotně a nezdá se, že by je nějak znevyhodňoval. A co víc, když se AI a konverzační vyhledávání po vzoru Bingu stane u uživatelů oblíbenějším, můžeme nakonec všichni prioritně optimalizovat pro Bing! (…a jak jsme se tomu tehdy s kolegy smáli…)

Tímto vás samozřejmě nechci nabádat, abyste začali Google krmit AI balastem, ale na obecné informativní SEO texty, kde nejde o přesná fakta, jejich přeformulování nebo překlady do cizích jazyků se nástroje typu ChatGPT hodí skvěle. Ušetří čas na vymýšlení již vymyšleného a vám nechá čas a sílu na šperkování a další optimalizaci.

Jak vám pomáhá AI a nástroje typu ChatGPT v copywritingu? Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

GDPR pro copywritery 2. díl: Pro vašeho content stratéga
První problém s GDPR a našimi pracovními návyky nastává, když do našeho obsahu vstoupí reální lidé. Reální lidé, které...
Co je to nudge? Lepší pošťouchnout, než nutit.
Co je to Nudge a jak ho využít v obsahovém marketingu?
Tlak vyvolává protitlak, a tak, když někoho k něčemu nutíme, obvykle se akorát naštve a naše přání nesplní. Známe to u dětí, a...
GDPR pro copywritery 1. díl: Chraňte si zadek
Máte strach? Ti, kteří zaslechli o novém nařízení EU o ochraně osobních údajů, už určitě nějaký čas nervózně ohlodávají tužku....
V neustále se měnícím se světě musí být i copywriter trochu chameleon
Přesah copywritera do dalších disciplín marketingu: Co s...
Málokdo vydrží roky plavat v tom samém rybníku, a i když se stále vzdělává ve svém milovaném copywritingu a content marke...
Jak na ukázky své práce?
Reference v copywritingu: Jaký mají smysl?
Občas se mi stává, že mě osloví potenciální zákazník se zájmem o copywriting, ale po sdělení hodinové sazby nebo kalkulaci jeh...
Co nezprasíte sami, zprasí se jinde
Perfekcionismus v copywritingu a pravda o překlepech
Když jsem před 8 lety začínala pracovat v agentuře, moje šéfka a naše hájedničková „copymáma“ Jana říkala, že 2 překlepy ...