Jak nastavit a vést obsah na online projektu, aby všichni byli happy

Obsah je jedna z disciplín, která snad bordel přitahuje. Jak nastavit a vést obsah na webovém projektu, abyste si za pár týdnů nebo měsíců netrhali vlasy, že je to jeden velký chaos? Předám vám pár tipů ze své každodenní praxe.

Myslete strategicky už před první čárkou

Přiznám se – mám ráda líné lidi. Je to proto, že si chtějí maximálně ulehčit život, a tak rádi automatizují a nastavují blbuvzdorné procesy. Také většinou nevymýšlejí za každou cenu originální kraviny, které pak akorát komplikují launch projektu. Už při plánování obsahu proto rozmluvte klientovi bombastické nápady na user-generated content nebo nerealistické představy o možnostech personalizace – tam nejčastěji narážíme při realizaci na problémy. Zákazníci ne a ne přispívat svými zkušenostmi a příběhy a personalizované hlášky uživateli vyhazují nesmysly, i když jejich kódování zabralo skoro víc času než samotný web.

Řekněte si na férovku, kdo a co bude dělat

Když už dáte průchod odvážnějším nápadům, řekněte si s klientem, kdo dané informace a podklady může dodat. Nenechte se ukolíbat tím, že se to „pak nějak udělá“. Neudělá a vy budete viníkem, že obsah není ready. Pokud už v přípravné fázi nevíte, kde podklady pro copy seženete, odpískejte tento druh obsahu, nebo ho přesuňte do druhé fáze po spuštění projektu.

TIP: Slíbil vám klient, že na obsahu bude dělat jeho interní zaměstnanec? Pokud mu platí 120,-/hodinu, má dalších trilión povinností nebo klasickou zaměstnaneckou mentalitu, že plat přijde tak jako tak, zázraky nečekejte. Případně si ho otestujte na zkušebním zadání, a pokud po něm další hodinu jeho text opravujete, vezměte si raději komplet produkci pod svá křídla.

Připravte obsahovou roadmapu

Domluveno? Tak obsahové aktivity a úkoly rozložte do „roadmapy“, podle které se pojede a každý člen týmu v ní uvidí, co se zrovna řeší a do kdy to má být hotové. Pokud pro roadmapu zvolíte nástroj, kdy k jednotlivým milníkům můžete i odpovídající obsah nahrávat, máte nakročeno k hladké a přehledné spolupráci bez dohledávání a přeposílání. Za sebe mohu doporučit Trello nebo Basecamp. V Asana se mi s dokumenty pracuje špatně, protože pokud task uzavřete, dokumenty najdete v jedné společné složce na jedné hromadě.

Obsah je ready a je čas ho nahrát na web nebo do aplikace? Přečtěte si článek Jak naplánovat spuštění nového webu, pokud jste copywriter nebo obsahový stratég.

Máte tip na nástroj, kde se dobře pracuje s obsahem? Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

valitní příručka pravopisu a typografie je základem práce copywritera
5 typografických chytáků, podle kterých poznáte zkušenéh...
Nemusíte být zrovna copywriter se specializací na tiskoviny, abyste měli základní povědomí o typografii nebo o tom, jak vzniká...
Tento obrázek vytvořil AI nástroj Synthesys, který umí vykouzlit podobný obrázek, na základě jiného obrázku na internetu, který si vyberete. Co si budem, je to super nástroj, jak obcházet autorství :-/ Tohle bude asi robot copywriter?
Pomůže mi s copywritingem umělá inteligence? Jak pomáhá ...
Už bylo na čase, abych se podělila o svůj přístup k AI v copywritingu i já. Nechám stranou obvyklé úvahy, jestli AI ...
Rozhovor s Aničkou Sálovou pro Top Vision
Rozhovor pro Top Vision: Jak na interní a externí firemn...
Poslechněte si rozhovor s mou maličkostí pro firmu Top Vision, kde vedu kurzy kreativního psaní ve firemní praxi a kurzy HR ko...
V létě 2012 jsem začala koketovat s copywritingem, na podzim jsem pak nastoupila do H1.cz a v lednu 2013 si šla pro "živnosťák"
Jak se za 10 let změnil (můj) svět copywritingu?
Je to tak. Přesně před 10 lety jsem začala s copywritingem. A co si budeme povídat, tehdy se obsah (minimálně ten online)...
Jak pracovat s trademarkem nebo copyrightem produktů v p...
Znáte to – přijde zadání od renomovaného klienta, který vlastní několik ochranných známek, patentů, registered trademarks a bů...
Co je to nudge? Lepší pošťouchnout, než nutit.
Co je to Nudge a jak ho využít v obsahovém marketingu?
Tlak vyvolává protitlak, a tak, když někoho k něčemu nutíme, obvykle se akorát naštve a naše přání nesplní. Známe to u dětí, a...