Patero novoročních předsevzetí copywritera

Je tu rok 2020, nový nepopsaný list...

Obsah už dělám nějaký ten pátek, ale každý rok si slibuji stále dokola 2 hlavní věci:

Nebudu se snažit vyhovět všem

„Aničko, naučíš se říkat ne,“ vrývám si do hlavy, když padám na hubu proto, že jsem chtěla tu vyhovět s překladem článku (který měl místo avizovaných 2 stran nakonec 6 a vyklubaly se z něj články 3), tu s přípravou bleskové kampaně, která se musí spustit týden přes Štědrým dnem. Říkat ne na „Vždyť to bude jen na pár řádků, to ti zabere chvilku“ a nebrat každou prosbu jako osobní výzvu, zda to všechno dám. Dám, ale za cenu masivního mentálního overloadu 😊 A jsem už starší paní, takže se musím šetřit. S tím souvisí i další slib…

Víc věřit vlastní intuici

Zatím mě intuice nikdy nezklamala, ale protože jsem racionální tvor… ehm, tak jsem ji často ignorovala. Párkrát to dopadlo neproduktivní spoluprací, jednou dokonce soudním procesem o nezaplacenou zakázku v řádu statisíců. Takže si zapiš za uši Ančo: „Když klient už při prvním telefonátu působí mírně řečeno „nesympaticky“, asi to nebude to pravé ořechové ani do budoucna.“ Ale zase výjimka potvrzuje pravidlo. Někdy se i já chovám jako kráva jen proto, že mi potenciální klient zavolal nevhod, nebo mi napsal: „Ten a ten copywriter neměl čas, tak jsme napsali vám.“ A i když jsem odpověděla hodně podrážděně (nikdo nechce být náhradník), dnes máme s dotyčným nejen super spolupráci, ale stali se z nás i výborní kamarádi. Letos spolu budeme slavit Silvestra 😊

Po 2 zásadních předsevzetích pokračuji pár praktičtějšími, protože další věcí, co mi bere hodně času, jsou e-maily a kecací nástroje. Takže:

Vypnout si denní přehledy ze všech kecacích nástrojů

Fuck off „What´s on my plate in Basecamp“ a „Your Wednesday Update on Asana“. Denně mi přijde asi 7 podobných notifikací, takže slibuju, že nejpozději 2. ledna si projdu nastavení všech coworkovacích nástrojů a upravím si jejich nastavení k vlastní spokojenosti. Ušetřím minimálně 8 kliků denně (zaklikat notifikace a označit jako přečtené), což dá za měsíc, rok a věčnost určitě zajímavou úsporu.

Na e-mail jen 2krát denně

Ne Ančo, nebudeš viset na e-mailu celý den a od úkolů odbíhat do schránky. Mrkneš na to pěkně ráno a pak ještě jednou odpoledne. Rozhodně ne ještě večer – to nesvědčí duševní hygieně.

Každý měsíc otestuju u sebe nebo klienta nový obsahový formát

A nakonec jeden „posouvací“ slib. Už letos jsem začala s tím, že jakmile mě nějaká novinka nebo nástroj děsily svou složitostí nebo novotou, ihned jsem je vyzkoušela místo toho, abych si je poznamenala na později a nikdy se k nim nevrátila. Proto slibuji, že každý měsíc otestuji obsahovou novinku nebo formát a vylepším tím třeba tenhle blog, nebo web či kampaně klienta.

Můžete to zkusit taky. Inspirujte se letošním PF naší agentury s obsahovým tipem na každý měsíc! Tak krásný nový rok 2020 přeje annacopy.cz.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Obchodní dům Selfridges v Birminghamu
7 pravd o marketingu od pana Selfridge
I při oddechovém letním čtení se můžete hodně poučit o zásadách marketingu, které prověřila desetiletí. Já vzala na dopor...
Být stále mlád...
Je mi 30!
V květnu jsem oslavila 30. narozeniny, 5 let píšu copy, 4 roky mám tenhle blog. Co jsem se za těch X let naučila? Stár...
Místo činu
Copywriterova sobota na Literárním Festu
Převaluju se v posteli a říkám si, že dnes ráno si budík nějak podezřele dává načas. Kouknu na něj a ono už je skoro 8 ho...
Je to klient, nebo ďábel sám?
Jak být zlý na svého copywritera
Malá hitparáda libůstek, které byste svému copywriterovi opravdu dělat neměli, aby se neporouchal, nebo abyste si texty vzájem...
Co mě naučilo 5 let podnikání
Říká se, že nejtěžší je začít. Ale já neměla jinou volbu. Po škole jsem jen dělala stafáž na výběrových řízeních a upadala do ...
Nostalgie na školním CopyCampu
Školní CopyCamp, Copykniha a jak mi spadl hřebínek
Poslední půlrok byl pro annacopy.cz více než intenzivní – s kolegy z H1.cz jsme na jaře sepisovali „Copyknihu“, jak ...