V Čechách se homeless copy zatím moc neujalo – stále je dávána přednost starému dobrému somrování face-to-face. Ale v Americe jsou samozřejmě napřed. Homeless se většinou nikam nežene, nevnucuje se a raději přijde s nápaditou cedulí z kartónu. My se pak stáváme svědky originálního copy, které nežene vpřed snaha zavděčit se klientovi, ale obyčejný hlad, nebo chuť na něco ostřejšího v mrazivém počasí. A výsledek stojí za to!
Na lítost se už dávno nehraje. Hlavní je zaujmout
Všechno už tu bylo: „Nemám na vlak a jedu za nemocnou manželkou. Neměl byste na přispění? Ztratil jsem peněženku! Nebyl by drobáček, nebo cigárko?“ Už ani ten drkotající pejsek na klíně nás neobměkčí. Proto američtí homelessové povolali do boje o drobné zbraň těžkého kalibru – odzbrojující upřímnost, černý humor nebo totální bizáry v podobě svého vágus copy na kartónu. No nedejte jim do kloboučku…
Homeless 2.0
Konkurence je ostrá i mezi bezdomovci, a proto nás neudiví ani to, že A/B testování se dostalo doslova na ulici. Jak vidíte na fotce ze serveru dailyconversions.com, i „performance“ vašeho kartónu záleží na vhodné optimalizaci.
Nechci rozhodně naše méně šťastné spoluobčany zesměšňovat, jen je občas dobré uvědomit si, kde všude dobrý text může pomoci. A co já vím, třeba se mi mé copywriterské schopnosti budou hodit například na stopu u dálnice, nebo až nebude copywriting nikdo potřebovat a já se půjdu posadit před Billu.
Tak, kterému z nich hodíte pětku vy? Napište mi na Facebooku.