5 nástrojů, bez kterých se při copywritingu neobejdu

I copywriter potřebuje svůj vercajk

Nahlédněte do mé copywriterské rutiny a seznamte se s 5 užitečnými nástroji:

1.      Rozšíření Web developer pro Chrome

Rozšíření se hodí nejen pro copywritery, ale hlavně pro SEO konzultanty a další online specialisty, kteří pracují s klientskými weby. Pomocí několika tlačítek zjistíte, jak na tom klientův web je z hlediska hierarchizace obsahu, tagování nadpisů (view document outline) a metadat (obrázky – display alt attributes, meta data – view meta tag information).

2.      Screaming frog

Super nástroj, pokud pracujete s rozsáhlými weby a e-shopy. Potřebujete si vyjet mapu celého webu? Zkontrolovat hromadně různé meta elementy, jako jsou titles, meta descriptions nebo alty obrázků? Najít duplicitní stránky? Pokud jste jednou nohou v SEO, tak si free verzi určitě ozkoušejte.

3.      Google Docs

Cloud je super hlavně na cestách, když klient nebo kolega potřebuje rychle něco nasdílet nebo zkontrolovat. V Google Docs se taky skvěle „kolaboruje“ – nikoliv s nácky, ale s svým týmem – vkládáte komentáře, diskutujete, navrhujete úpravy a vše je vždy bezpečně uloženo a naprosto aktuální. Kdo se má pořád hrabat v 10 verzích jednoho Word dokumentu, který si přeposíláte sem a tam?

4.      Title preview tool

Váháte, zda respektovat doporučených 55 znaků pro title, nebo tam přece jen šoupnout ještě jedno kraťoučké klíčové slovo? Vložte title do náhledového nástroje od MOZ a máte jasno.

5.      Český národní korpus a Internetová jazyková příručka

A nakonec kontrola pravopisu s bezkonkurenční Internetovou jazykovou příručkou Ústavu pro jazyk český – kontrolujte si pravopis rychle a online. Pokud chcete volbu slov pro své copy pojmout vědecky, navštivte také SyD – korpusový průzkum variant, který vám pomůže vybrat taková slova, která se v česku používají nejčastěji a nejpřirozeněji (Mám v textu zvolit výraz „nyní“, nebo „teď“?)

TIP: Schází vám zrovna slovní zásoba? Vezměte si k ruce česko-anglický slovník, slovník synonym, nebo slovník rýmů. Všechny najdete i online.

Bez jakých nástrojů nedáte ani ránu? Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Nakupujete podle ceny, nebo podle srdíčka?
Co kupuje annacopy.cz?
Září je tady a pro marketéry všeho druhu to znamená jediné: začíná další sezóna konzumu, a to ta nejvýživnější – vánoční předp...
Proč vám obsahový marketing nefunguje?
3 nejčastější důvody, proč vám obsahový marketing nefung...
Máte pocit, že i přes slibný start se vám ani po čase investice do content marketingu stále nevrací? Pojďme se podívat, zda jd...
Nejznámější příklad hypertellingu aneb vzácná fotka lasičky jedoucí na datlovi od National Geographic potuněná tvořivým publikem
5 trendů v copywritingu a obsahu pro rok 2021
Nikdy jsem článek snažící se předpovídat trendy pro svůj blog nepsala, tak mi dovolte s koncem roku 2020 premiéru. Zavěšt...
Využijte myšlení lidí v copywritingu
Reprezentační systémy aneb Jaké copy pro jaký typ lidí?
Teorie reprezentačních systémů vycházející z neurolingvistického programování se zaměřuje na rozlišování typů lidí dle sm...
6. CopyCamp v plném proudu
CopyCamp 2016 v kině Dlabačov
Chtěla jsem být první, kdo se pochlubí zážitky z včerejšího CopyCampu, ale marketingový odborník Pavel Tlapák mě předběhl...
Jak pracovat s trademarkem nebo copyrightem produktů v p...
Znáte to – přijde zadání od renomovaného klienta, který vlastní několik ochranných známek, patentů, registered trademarks a bů...