Najděte svá power words!

Využijte sílu správných slov v copywritingu

Co jsou power words? Slova, která zaútočí přímo na smysly zákazníka. Využijte je ve svém claimu, mission statementu a všeobecně v prodejních textech, když chcete zahrát na emoce a dodat svému sdělení energii. Pryč s úřednickým odosobněným jazykem – využijte ve svém copy power words!

Power words

Power words, loaded language nebo „jazyk úspěchu“ – všechny pojmy hovoří o slovech a výrazech, která nás mají vybudit k představivosti nebo rovnou k činům. Nemají být příliš nekonkrétní, vzletná či vychloubačná, zároveň nemá jít o klišé nebo slova, která nadužíváme na každém rohu. Nesou emocionální náboj a příjemce sdělení si je vykládá podle vlastních hodnot, zkušeností a světonázoru.

Vám jako copywriterům a marketérům se power words hodí při nahrazování neatraktivních či dokonce negativně vyznívajících výrazů výrazy s pozitivní konotací. Richard Heller to nazývá nahrazením Boo! verze Hurá! verzí.

Boo! verze → Hurá! verze

utrácení → investice

byrokracie → veřejná služba

režim → vláda

problém → výzva

Na školeních analogicky doporučuji nahrazovat racionální slova za smyslová…

Racionální → Smyslová

poskytnout → dát

bezplatný → zdarma

dozvíte se → zjistěte, odhalte

zvolit → vybrat

doporučení → rada

oznámit → říct

kvalitní → lepší

uplatnit → využít

obdržet→ dostat

…a používat univerzálně ta, která lidé milují.

vy/ty
objevte
nové
ušetřete
bezpečí
garantujeme
láska
jednoduše
zdraví

Stanovte si pro svůj projekt vlastní sadu power words – taková, která vás vystihují a zároveň vyvolají v publiku žádoucí emoční odezvu.

A rada na závěr? Používejte více akčních sloves na úkor podstatných jmen. Váš text hned získá dynamiku nezatíženou popisným balastem. V příštím postu zkusíme zaujmout zákazníka pomocí teorie reprezentačních systémů.

Zaujalo vás téma mého blog postu? Přijďte si aplikaci power words do svých textů vyzkoušet na E-shop víkendu – povedeme tam se Zuzkou Veselou copywriterský workshop.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Využijte myšlení lidí v copywritingu
Reprezentační systémy aneb Jaké copy pro jaký typ lidí?
Teorie reprezentačních systémů vycházející z neurolingvistického programování se zaměřuje na rozlišování typů lidí dle...
Využijte "zvědavostní mezeru" nebo "zvědavostní disonanci"
Co je curiosity gap a jak ho využít v copywritingu?
Angličtináři asi už tuší – jde o vyvolání zvědavosti v titulku, perexu nebo předmětu e-mailu tak, aby se uživatel prok...
V copywritingu se nesmí nic přehánět
5 copy trendů roku 2016, ze kterých se rychle stalo k...
Když se to s nějakým obratem, frází nebo slovem přehání, za chvíli se z nich stane obehrané klišé. U kterých ever...
Nejste tak chytří, jak si myslíte
Nechci vás hned takhle zkraje urážet – to jen cituji název knížky, která se mi dostala do ruky pod originálním názvem „You ...
valitní příručka pravopisu a typografie je základem práce copywritera
5 typografických chytáků, podle kterých poznáte zkuše...
Nemusíte být zrovna copywriter se specializací na tiskoviny, abyste měli základní povědomí o typografii nebo o tom, jak vzn...
Nejznámější příklad hypertellingu aneb vzácná fotka lasičky jedoucí na datlovi od National Geographic potuněná tvořivým publikem
5 trendů v copywritingu a obsahu pro rok 2021
Nikdy jsem článek snažící se předpovídat trendy pro svůj blog nepsala, tak mi dovolte s koncem roku 2020 premiéru. Zav...