Potuňte si Error 404 page

Mezi prvky, které na svém webu často zapomínáme otextovat, kraluje 404 error page. Zatímco redirecty na 404 z nefunkčních odkazů mnohdy bývají znakem toho, že se nám na webu něco pokazilo (zapomněli jsme přesměrovat odkazy např. po redesignu), návštěvník se na 404 může dostat i prostým překlepem. V podstatě je jen otázkou času, kdy „čtyřistačtyřku“ objeví, a byla by proto škoda nenabídnout mu i zde originální text a vodítko kam dál.

Obrandujte si 404

Není důvod, proč by stránka 404 měla působit jako zjevení z jiného světa, a vedle ostatních vymazlených stránek webu děsila uživatele jako vetřelec z dřevních dob internetu. I zde proto zachovejte jednotný design webu a 404 stránku doplňte textem se stejným tone of voice. Povedených 404 stránek, kterými se můžete inspirovat, najdete desítky.

Heinz 404 Error page
Atraktivní vizuál i kompletní navigace

Nabídněte cestu z 404

Not Found stránka je pro návštěvníka vždy nepříjemným přerušením jeho cesty po webu a v některých případech zapříčiní i to, že z webu odejde úplně. Proto je žádoucí nejprve vysvětlovat – proč k chybové hlášce došlo, zda se návštěvník nepřepsal –  a následně nabídnout cestu, jak ze šlamastyky jménem 404 ven.

  • Nabídněte link na homepage webu.
  • Vložte sitemap webu.
  • Nabídněte řádek vyhledávání v obsahu webu.
  • Uveďte kontakt na administrátora, kterého může návštěvník v případě přetrvávajících problémů kontaktovat.
Sean Conerry 404 Error page
404, kterou nedostanete z hlavy 🙂

Žádné slepé uličky

Nezapomeňte směrovat návštěvníka webu a vašeho potenciálního zákazníka ze všech slepých uliček, nejen ze stránky 404. Pro mnohé už se stalo samozřejmostí, že při pročítání blogu nabídnou uživateli tematicky podobné články, a při prohlížení e-shopu zobrazí nakupujícímu podobné produkty. Jako slepou uličku ale občas necháváme například stránku s kontakty, ceníkem nebo představením naší společnosti. Napříč i na konci těchto sekcí proto nabízejte uživateli relevantní odkazy na další části webu a zachovávejte logiku, podle které se běžný návštěvník na vašich stránkách pohybuje.

Narazili jste na opravdu povedenou stránku 404? Napište mi na facebooku. Chcete vlastní 404, která zákazníka neodežene? Pošlete mi poptávku na annacopy@annacopy.cz.

Distilled 404 error page with great copy
404 jako rozhovor anglických gentlemanů

 

Rubriky článku:

Mohlo by Vás zajímat

Všichni jsme obchoďáci
Prodávat je lidské od Daniela Pinka Čas na nepravidelný čtenářský koutek. Tentokrát jsem si na nedělní odpoledne vytáhla ...
SEO slovník již brzy!
Již za pár chvil očekávejte revoluci v překladatelství marketingových textů – česko-anglický SEO slovník je tu, aby v...
Nejste tak chytří, jak si myslíte
Nechci vás hned takhle zkraje urážet – to jen cituji název knížky, která se mi dostala do ruky pod originálním názvem...
Soutěž o 3 knížky Kreativní copywriting a pozvánka na...
Co kupuje annacopy.cz?
Nakupujete podle ceny, nebo podle srdíčka? Září je tady a pro marketéry všeho druhu to znamená jediné: začíná další sezón...
Honza z Inizia: Otrapa, nebo génius? Aneb Recenze bro...
Honzo, jako nebylo to úplně špatný počteníčko 🙂 Málem jsem se po… smíchy, když mi kamarád dal k Vánocům jeden z ...