Jak být zlý na svého copywritera

Je to klient, nebo ďábel sám?

Malá hitparáda libůstek, které byste svému copywriterovi opravdu dělat neměli, aby se neporouchal, nebo abyste si texty vzájemně nepřeposílali ještě půl roku. Nebo naopak – chcete toho předraženýho holomka potrápit? Tak vesele do toho:

  • Zásadně neposílejte jakékoliv podklady. „Zaplatili jste si ho, tak ať se snaží sám. Přece mu nebudeme všechno přežvykovat, propána.“
  • Trvejte na důsledném Vykání“ adresátům textu. (True story bro)
  • Po převzetí textů bombardujte copywritera dotazy typu: „Opravdu se bonbon píše s krátkým „o“?“
  • Při nespokojenosti s textem nesmíte být v žádném případě konkrétní. Doporučeny jsou následující fráze: „Je to takové divné,“ nebo „Není to úplně to, co jsme si představovali,“ případně „Mohl/a byste to nějak přeformulovat?“
  • Handrkujte se o předem dohodnutých odměnách nebo se s bědováním „Ó jak jsi drahý oproti ostatním“ dožadujte slevy u již odvedené práce.

Máte nějakou vtipnou či zajímavou příhodu ze své copywriterské praxe? Napište mi na annacopy@annacopy.cz nebo do diskuze na Facebooku a třeba to se seznamem klientských nešvarů dotáhneme na vlastní verzi Clients from Hell pro copywritery.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Annacopy.cz v roce 2014
Rok 2013 a annacopy.cz v číslech
V roce 2013 pro vás annacopy.cz sepsala: 263 článků, 23 příspěvků na blog, a 2 hesla na wik...
Co mě naučilo 5 let podnikání
Říká se, že nejtěžší je začít. Ale já neměla jinou volbu. Po škole jsem jen dělala stafáž na výběrových řízeních a upadala do ...
Údržba sice není tak sexy, ale je naprosto nutná, aby vám projekt nezahnil
Každý chce stavět, málokdo chce udržovat
Nesnáším rozdělení na kreativce a dotahovače a podobné typologie členů týmu, protože si z nich často kolegové dělají výml...
Nakupujete podle ceny, nebo podle srdíčka?
Co kupuje annacopy.cz?
Září je tady a pro marketéry všeho druhu to znamená jediné: začíná další sezóna konzumu, a to ta nejvýživnější – vánoční předp...
2. verze knihy Copywriting: Pište texty, které prodávají vyjela z tiskárny 9. 11. 2020
Jak vznikala nová verze učebnice copywritingu?
Poslední rok jsem se mimo psaní, školení a rození dětí věnovala také přípravě nové knihy o copywritingu. Vlastně staronové – j...
Kolik už jste prokazatelně vydělali svým klientům?
Jste si jistí, že vaše copy prodává?
Tipnu si, že většina z vás ví prd, jestli texty, které jste stvořili, přímo vydělaly nějakou tu korunu.  Tak nějak t...