CopyCamp byl lásky čas, Pavlínky zval ku lásce hlas

Křeslo pro hosta čeká

Letošní zamilovaný CopyCamp byl opravdu k zulíbání. Program byl pestrý, organizace jela až na nedostatek pochutin díky copy holkám z H1.cz jako po másle (Co bychom se nepochválily, že…) a copy komunita si mohla nejen na panelovce vyměnit dojmy z oboru reklamy, content marketingu nebo PR.

První blok ve znamení obsahové strategie a projektového řízení

Celý copy den moderovala Pavlína Louženská z H1.cz a mezi přednáškami nám nedopřála oddychu – seznamovacími úkoly nás nutila si přesedat, vyměňovat si tajemství a s partnerem vedle nás pomyslně postupovat na další mety od prvního rande až po zásnuby. Pomoci novým láskám měla i speciální networkingová hra.

Právo 1. přednášky využila manažerka copy týmu z H1.cz Jana „Momo“ Moravcová, když nás s dotírajícími radami našich maminek na pozadí prováděla pravidly konzistentní obsahové strategie, která myslí na copywriterovo i klientovo dobro. Zároveň jsem se dozvěděla amazing fact, že nový FB už neumožňuje „šťouchání“.

Poté se slova ujala Tereza Vondráková z Marketing&Media, která velice trefně vypíchla nutnost reagovat na vývoj směrem k personalizovaným kampaním, neboť ty plošné jsou čím dál méně účinné. Údaje o chování uživatelů na internetu a zákazníků v kamenných obchodech pak lze využít k jejich podchycení při nakupování např. pomocí lokalizačních beaconů a mobilních telefonů.

Karel Borovička z agentury Innovio na nás nastoupil s tzv. logickým rámcem – dokumentem s jehož pomocí bude projekt vždy „on track“, každý bude vědět, kde je jeho místo, a klient dostane přesně to, co si objednal a za co zaplatil. Ptá se někdo z týmu „proč“? Odkažte ho právě na logický rámec.

Jiří Sekera z Refresh pak zakončil první blok programu kritickým zamyšlením „nad dopisy copywriterů“ a etabloval nový pojem NEJDEismus. Bylo i štěňátko a putovní čepice pro kverulanty.

Jiří Sekera nám předvedl debilní kecy copywriterů na reálných kampaních

2. části kralovaly sociální sítě, PPC a osobní branding

Po řízkovém fiasku nastoupil originální Honza Suda z Quisma se zajímavým i zábavným insightem do komunikace na sociálních sítích. Hlavní sdělení? Netahejte claimy z ATL kampaní do on-linu, kde zákazníci očekávají jiný způsob interakce. K potěšení milovníků čísel obsahovala prezentace i nějaké to měřeníčko znázorněné na různých variantách postů – síla vhodně zvoleného slova může přinést až o 11 500 clicků více na 1 mil. impresí a ušetřit až 53 000 ve stotisícovém rozpočtu klikací kampaně. Podle mě nejlepší prezentace s vyváženým mixem názornosti i přidané hodnoty ze strany speakera, i když jsem byla prvně předpojatá kvůli Honzovým neortodoxním brýlím.

Měřitelná síla slov podle Honzy Sudy

Petra Brodilová se věnovala nejkratším copy útvarům, které najdou uplatnění hlavně v PPC kampaních. Velmi návodná prezentace pomohla všem, jejichž denním chlebem jsou právě internetové inzeráty.

Maru Grafová aka Sibiřanka z Bubble prezentovala svoje doporučení pro osobní branding na internetu. „Co o vás lidé říkají, když nejste v zrovna v místnosti,“ lze podle Marie účinně ovlivňovat tweety, FB posty nebo blogem, který je atraktivní pro cílovou skupinu, zabývá se pro ni zajímavou agendou a používá k tomu vhodné nástroje.

On-line PR podle Nejsmeagentura.cz a Pooh.cz

3. blok odstartoval po dortíkové pauze s energickou dvojící Míša Gregorová a Adéla Flejšarová, jejichž výstup zářil upřímností a poctivou prací, kterou si holky budují jednu z nejlepších pověstí v PR businessu. Poslání bylo jasné: Dejte na intuici, oslovte sami klienty, pro které chcete pracovat, a když už konečně máte volný čas, tak si to flákání užijte.

Míša a Adéla s radami pro všechny freelancery

Na závěr celého přednáškového dne vystoupila známá internetová persóna Daniel Dočekal, který přednesl pel-mel faktů i vlastních zkušeností ze světa digitálního PR.

Dan Dočekal radí, jak na harmonizovat své PR aktivity, aby měly ten správný efekt

K workshopům: Letos jsem se bohužel na žádný nedostala, ale dojmy participujících z Pavla Šenkapouna, 123slov.cz a Marcela Kupky byly veskrze pozitivní.

Na afterparty nás letos zbylo jen pár, ale o to více jsme si užili „stínové disco“ a rozervané básníky z východních Čech. Na baru si povídalo pár zasvěcenců, Marek Prokop sklidil svůj čajový servis a já se odebrala do víru noční Prahy. A příští CopyCamp bude zase až za rok… ach jo.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Nakupujete podle ceny, nebo podle srdíčka?
Co kupuje annacopy.cz?
Září je tady a pro marketéry všeho druhu to znamená jediné: začíná další sezóna konzumu, a to ta nejvýživnější – vánoční předp...
Dá se dělat copywriting jako klasické full-time zaměstnání od 9 do 5?
Dá se dělat copywriting jako klasické full-time zaměstná...
K dnešnímu blogpostu mě inspirovaly inzeráty, které s čím dál větší pravidelností vídám v různých copywriterský...
Nostalgie na školním CopyCampu
Školní CopyCamp, Copykniha a jak mi spadl hřebínek
Poslední půlrok byl pro annacopy.cz více než intenzivní – s kolegy z H1.cz jsme na jaře sepisovali „Copyknihu“, jak ...
V copywritingu se představa s realitou nemusí potkat
Kariéra copywritera: Očekávání vs. Realita
Pokaždé, když na svých kurzech nebo marketingových akcích vidím ty rozzářené oči plné naděje a očekávání, říkám si: „Chudák, n...
Radek Pernica je opravdu legendární lektor
Co jsem se naučila na 3denním tréninku Legendární lektor...
I profesionální lektor si chce někdy udělat radost a posadit se na „druhou stranu barikády“ – kór, když se 2 roky nedostal na ...
Marek Prokop na letošním Copycampu
Veni Vidi Copycamp 2013
Skoro jsem se nestihla otřepat z historicky 1. srazu česko-slovenských copywriterů ve voňavé Meet Factory a už tu byl 2. roční...