Indické copy

Nožky annacopy.cz se letos zatoulaly do Indie. Hledala jsem onu magickou atmosféru pálících se těl na břehu Gangy, ale našla jsem pro vás i pár ukázek indického copy. Tedy toho bez zkomolených anglických slovíček, jimiž se to hemží hlavně na „samo domo“ vývěskách ale i v materiálech nablýskaných hotelů. Mrkněte na pár povedených kousků.

V korporátní identitě diktují vnitrostátní lowcost aerolinky

Indické vnitrostátní lowcost aerolinky jsou celkem novinkou, a proto se vedle novotou zářících letadel můžete potěšit i promyšleným copy – od vymazleného onboard magazínu až po blicí pytlík.

Indický palubní magazín společnosti IndiGo, jako piloti slouží bývalí piloti stíhaček
Indický produktový popisek
Stylový blicí pytlík
A k tomu headline, který v OOH zaujme
A k tomu headline, který v OOH zaujme

Reklamní plakáty vs. každodenní realita

Na billboardech uvidíte evropsky oblečené ženy ukazující odhalená ramena a výstřihy. Realita je taková, že především v severní Indii by si takto žádná žena, která má všech pět pohromadě, nevyrazila, pokud by se nechtěla stát obětí znásilnění nebo minimálně obtěžování.

Billboard z Bangalore, zdroj Framepool
Billboard z Bangalore, zdroj: Framepool
Reklama Nivea, zdroj: bizzonwheels.com
Jako super, ale jak to tady využiju? zdroj: bizzonwheels.com

I guru potřebuje reklamu

Vedle billboardů na bělicí krémy se setkáte s mraky reklam na všemožné léčitele a guru. Nemenší podíl zaujímají různé výchovné plakáty jako „Vyčistíme Bombaj“ nebo „I vaše dcery si zaslouží vzdělání“.

Každý potřebuje schopného guru, zdroj: aupindia.org
Povedená kampaň o bezdomovectví, zdroj: adland.tv
Povedená kampaň o bezdomovectví, zdroj: adland.tv

Nakonec se podívejte na oldschool printové reklamy Air India a Lux, který jako většina indických reklam na kosmetiku slibuje sjednocenou a hlavně světlejší pleť – základ úspěchu.

Air India, zdroj: Pinterest
Air India, zdroj: Pinterest
Lux India, zdroj: Pinterest
Lux India, zdroj: Pinterest

Narazili jste při svých cestách na kus zajímavého copy? Sdílejte ho s fanoušky annacopy.cz na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

V copywritingu se představa s realitou nemusí potkat
Kariéra copywritera: Očekávání vs. Realita
Pokaždé, když na svých kurzech nebo marketingových akcích vidím ty rozzářené oči plné naděje a očekávání, říkám si: „Chudák, n...
Návod na použití copywritera ve 3 krocích
Často se setkávám s tím, že potenciální zákazníci by doslova potřebovali návod na použití copywritera. Doufám, že se neur...
Annacopy.cz v roce 2014
Kdo je annacopy?
Po nebývale pracovně vytíženém říjnu mám konečně čas vzhlédnout od textů a vašich zakázek, abychom si mohli pohlédnout do očí.
Je to klient, nebo ďábel sám?
Jak být zlý na svého copywritera
Malá hitparáda libůstek, které byste svému copywriterovi opravdu dělat neměli, aby se neporouchal, nebo abyste si texty vzájem...
Je tu rok 2020, nový nepopsaný list...
Patero novoročních předsevzetí copywritera
Obsah už dělám nějaký ten pátek, ale každý rok si slibuji stále dokola 2 hlavní věci: Nebudu se snažit vyhovět všem „Ani...
No nekup to!
Vietnamské copy: Držte si peněženky!
Jak mnoho z vás ví, poslední měsíc jsem strávila toulkami po Vietnamské socialistické republice. Název mate, ale setkala ...