5 copy trendů roku 2016, ze kterých se rychle stalo klišé

V copywritingu se nesmí nic přehánět

Když se to s nějakým obratem, frází nebo slovem přehání, za chvíli se z nich stane obehrané klišé. U kterých evergreenů se mi otevírá kudla v kapse?

1) S příběhem

Cukrovinky s příběhem, nábytek s příběhem, záchodové mísy s příběhem… Ze stejného hrnečku jsou pak spojení jako „poctivá káva“, „pečeno s láskou“ a další spojení mající za úkol vyvolat pocit starých dobrých časů, kdy vše bylo „jako od maminky/babičky/jako tenkrát“. Jak to tak bývá, příběh se časem vyprázdnil a na regálu, kde je vše poctivé, tradiční či české nevyčnívá dobrým sloganem nakonec nikdo. Nejsem jediná, kdo si inflace výrobků s příběhem všiml.

2) Radost

Jako první jsem objevila, že DPD „doručuje radost“ a přišlo mi to jaký milý claim. Do Vánoc ovšem začaly další značky „rozdávat radost“ nebo „darovat radost“, až bylo přeradosťováno a bylo po radosti. Prosím neopisujte od sebe milí copywriteři, jen dáte brzy na frak dalšímu krásnému slovu, které tak začnou všichni nesnášet.

3) Více než..

Další epidemie v údolí sloganů přichází se spojením „více než“ či „víc než“ – „víc než pivo“, „víc než cloud“ a tak můžeme párovat až do zblbnutí. Přečtěte si další typické omílačky ve sloganech v článku Matouše Hutníka. Do stejného ranku bych také zařadila 3 tečky na konci sloganů: „Protože můžete…“ nebo „Krásné sny v peřinách Dormeo…“, které asi chtějí navodit nějakou sugestivní náladu. Tento úkaz uvidíte nejčastěji na polepech firemních aut, a to i v kombinaci s „více než“ (Více než jen elektro…“).

4) Unikátní

Tak na tohle slovo už jsem vyloženě alergická. Najednou jsme se ocitli ve světě, kde je všechno unikátním, i když jde o sériově šitou halenu z filipínského sweatshopu. Když už, tak se snažím alespoň používat český ekvivalent „jedinečný“, ale úplně nejlepší je nemluvit v těchto vyprázdněných frázích a vytasit se v copy raději s konkrétními benefity výrobku či služby.

5) Kreativní

Touha po kreativitě se vine jako jedovatý had inzeráty HRistů, briefy od klientů i ústy samotných kreativců. „Chceme nějaké kreativní řešení, kreativní nápad, kreativní přístup bla bla bla, “ je slyšet v každé zasedačce i na většině markeťáckých akcí. Svět se pak rozděluje na ty nekreativní „dělače“ a na ty kreativní „vymýšleče“. Vždy si vzpomenu, jak se totálně rozložila morálka našeho týmu v jedné nejmenované firmě po vypuštění zprávy, že vznikne nové, kreativní oddělení. Kdo se rychle neprojevil, nebo se neoznačil za kreativní mozek kolektivu, byl odsouzen stát se navždy nekreativním. A to je mooooc smutné. To slovo i některé samozvané kreativce od té doby nemůžu ani vidět 🙂

Přeji minimum prázdných frází a mraky originálních nápadů v roce 2017! Vaše annacopy.cz.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Servisuje celý marketing a už na to skoro ani nevidí
Na co všechno potřebujete „pisálky“?
Za označení „pisálci“ by copywriteři, novináři a jiní mistři slova stříleli. V pejorativním významu tohle slovo rádi použ...
V létě 2012 jsem začala koketovat s copywritingem, na podzim jsem pak nastoupila do H1.cz a v lednu 2013 si šla pro "živnosťák"
Jak se za 10 let změnil (můj) svět copywritingu?
Je to tak. Přesně před 10 lety jsem začala s copywritingem. A co si budeme povídat, tehdy se obsah (minimálně ten online)...
Jak efektivně editovat výstupy z AI?
Vítejte v roce editace! Jak rychle editovat a zvládnut t...
Letos se bude editovat. A hodně. A rychle. Protože už přece nikdo nebude dělat texty „from scratch“! Bude editovat výstupy z A...
Copy zločiny (2): Heslovité výrazy s tečkou na konci?
K dnešnímu tématu mě inspirovala prezentace Mariána Kábeleho na Copycampu, ve které vehementně užíval tečku na konci každ...
Křeslo pro hosta čeká
CopyCamp byl lásky čas, Pavlínky zval ku lásce hlas
Letošní zamilovaný CopyCamp byl opravdu k zulíbání. Program byl pestrý, organizace jela až na nedostatek pochutin díky copy ho...
Annacopy.cz v roce 2014
O čem psala annacopy.cz v roce 2014?
Tematický záběr, se kterým se umí copywriter vypořádat, vypovídá hodně o jeho kvalitách. Samozřejmě se může věnovat jen tomu, ...