Jak být zlý na svého copywritera

Je to klient, nebo ďábel sám?

Malá hitparáda libůstek, které byste svému copywriterovi opravdu dělat neměli, aby se neporouchal, nebo abyste si texty vzájemně nepřeposílali ještě půl roku. Nebo naopak – chcete toho předraženýho holomka potrápit? Tak vesele do toho:

  • Zásadně neposílejte jakékoliv podklady. „Zaplatili jste si ho, tak ať se snaží sám. Přece mu nebudeme všechno přežvykovat, propána.“
  • Trvejte na důsledném Vykání“ adresátům textu. (True story bro)
  • Po převzetí textů bombardujte copywritera dotazy typu: „Opravdu se bonbon píše s krátkým „o“?“
  • Při nespokojenosti s textem nesmíte být v žádném případě konkrétní. Doporučeny jsou následující fráze: „Je to takové divné,“ nebo „Není to úplně to, co jsme si představovali,“ případně „Mohl/a byste to nějak přeformulovat?“
  • Handrkujte se o předem dohodnutých odměnách nebo se s bědováním „Ó jak jsi drahý oproti ostatním“ dožadujte slevy u již odvedené práce.

Máte nějakou vtipnou či zajímavou příhodu ze své copywriterské praxe? Napište mi na annacopy@annacopy.cz nebo do diskuze na Facebooku a třeba to se seznamem klientských nešvarů dotáhneme na vlastní verzi Clients from Hell pro copywritery.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Marketingové kampaně: Když je přání otcem myšlenky
Výzkumy, jejichž výsledek tak nějak předem tušíte, A/B testy, ze kterých se nikdo nepoučí, najímání kreativních mozků, aby se ...
Být stále mlád...
Je mi 30!
V květnu jsem oslavila 30. narozeniny, 5 let píšu copy, 4 roky mám tenhle blog. Co jsem se za těch X let naučila? Stár...
Něco mezi edukací řidičů, reklamou a vzkazem shůry
Copy na Route 66
Tak jako cestovatelé podél Route 66 obdivují její typickou silniční architekturu, málokoho (možná jen copywritera) napadne zam...
Jak na ukázky své práce?
Reference v copywritingu: Jaký mají smysl?
Občas se mi stává, že mě osloví potenciální zákazník se zájmem o copywriting, ale po sdělení hodinové sazby nebo kalkulaci jeh...
Annacopy.cz v roce 2014
O čem psala annacopy.cz v roce 2014?
Tematický záběr, se kterým se umí copywriter vypořádat, vypovídá hodně o jeho kvalitách. Samozřejmě se může věnovat jen tomu, ...
aká je životnost externího copywritera nebo obsahové agentury na jednom projektu?
Jak dlouho vydrží copywriter na jednom projektu?
Ať už jste zaměstnanec, majitel agentury nebo copywriter-volnonožec, většinou to začíná stejně. Na novém projektu je spousty p...