Jak být zlý na svého copywritera

Je to klient, nebo ďábel sám?

Malá hitparáda libůstek, které byste svému copywriterovi opravdu dělat neměli, aby se neporouchal, nebo abyste si texty vzájemně nepřeposílali ještě půl roku. Nebo naopak – chcete toho předraženýho holomka potrápit? Tak vesele do toho:

  • Zásadně neposílejte jakékoliv podklady. „Zaplatili jste si ho, tak ať se snaží sám. Přece mu nebudeme všechno přežvykovat, propána.“
  • Trvejte na důsledném Vykání“ adresátům textu. (True story bro)
  • Po převzetí textů bombardujte copywritera dotazy typu: „Opravdu se bonbon píše s krátkým „o“?“
  • Při nespokojenosti s textem nesmíte být v žádném případě konkrétní. Doporučeny jsou následující fráze: „Je to takové divné,“ nebo „Není to úplně to, co jsme si představovali,“ případně „Mohl/a byste to nějak přeformulovat?“
  • Handrkujte se o předem dohodnutých odměnách nebo se s bědováním „Ó jak jsi drahý oproti ostatním“ dožadujte slevy u již odvedené práce.

Máte nějakou vtipnou či zajímavou příhodu ze své copywriterské praxe? Napište mi na annacopy@annacopy.cz nebo do diskuze na Facebooku a třeba to se seznamem klientských nešvarů dotáhneme na vlastní verzi Clients from Hell pro copywritery.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Závodit, nebo spolupracovat?
Měl by copywriter pracovat pro více klientů ze stejného ...
K novému blogpostu mě inspirovala nedávná schůzka s potenciálním klientem. V našich firemních referencích nalez...
Nakupujete podle ceny, nebo podle srdíčka?
Co kupuje annacopy.cz?
Září je tady a pro marketéry všeho druhu to znamená jediné: začíná další sezóna konzumu, a to ta nejvýživnější – vánoční předp...
Ogilvyho pracovní stůl ve spolupráci s katedrou duševní hygieny v Oxfordu
Copywriterův pracovní stůl podle Ogilvyho a další tipy, ...
Mezi méně známé části Ogilvyho odkazu patří jeho studium na poli ergonomie copywriterova stolu. Navázal na starší teorii praco...
Ještě otázečku...
Ukomunikovat se k smrti
Varování! Dnešní blogpost bude z těch lamentačních 😊 Parafrází na povedené dílo Neila Postmana „Ubavit se k smrti“ ...
Čím více detailů, tím lepší copy
Bez briefu ani ránu. Co musí copywriter vědět o vašem pr...
Cesta ke copy, které zaujme a zahraje na správnou strunu zákazníkovy povahy, začíná u vyčerpávajícího breifu všech zainteresov...
Křeslo pro hosta čeká
CopyCamp byl lásky čas, Pavlínky zval ku lásce hlas
Letošní zamilovaný CopyCamp byl opravdu k zulíbání. Program byl pestrý, organizace jela až na nedostatek pochutin díky copy ho...