5 nástrojů, bez kterých se při copywritingu neobejdu

I copywriter potřebuje svůj vercajk

Nahlédněte do mé copywriterské rutiny a seznamte se s 5 užitečnými nástroji:

1.      Rozšíření Web developer pro Chrome

Rozšíření se hodí nejen pro copywritery, ale hlavně pro SEO konzultanty a další online specialisty, kteří pracují s klientskými weby. Pomocí několika tlačítek zjistíte, jak na tom klientův web je z hlediska hierarchizace obsahu, tagování nadpisů (view document outline) a metadat (obrázky – display alt attributes, meta data – view meta tag information).

2.      Screaming frog

Super nástroj, pokud pracujete s rozsáhlými weby a e-shopy. Potřebujete si vyjet mapu celého webu? Zkontrolovat hromadně různé meta elementy, jako jsou titles, meta descriptions nebo alty obrázků? Najít duplicitní stránky? Pokud jste jednou nohou v SEO, tak si free verzi určitě ozkoušejte.

3.      Google Docs

Cloud je super hlavně na cestách, když klient nebo kolega potřebuje rychle něco nasdílet nebo zkontrolovat. V Google Docs se taky skvěle „kolaboruje“ – nikoliv s nácky, ale s svým týmem – vkládáte komentáře, diskutujete, navrhujete úpravy a vše je vždy bezpečně uloženo a naprosto aktuální. Kdo se má pořád hrabat v 10 verzích jednoho Word dokumentu, který si přeposíláte sem a tam?

4.      Title preview tool

Váháte, zda respektovat doporučených 55 znaků pro title, nebo tam přece jen šoupnout ještě jedno kraťoučké klíčové slovo? Vložte title do náhledového nástroje od MOZ a máte jasno.

5.      Český národní korpus a Internetová jazyková příručka

A nakonec kontrola pravopisu s bezkonkurenční Internetovou jazykovou příručkou Ústavu pro jazyk český – kontrolujte si pravopis rychle a online. Pokud chcete volbu slov pro své copy pojmout vědecky, navštivte také SyD – korpusový průzkum variant, který vám pomůže vybrat taková slova, která se v česku používají nejčastěji a nejpřirozeněji (Mám v textu zvolit výraz „nyní“, nebo „teď“?)

TIP: Schází vám zrovna slovní zásoba? Vezměte si k ruce česko-anglický slovník, slovník synonym, nebo slovník rýmů. Všechny najdete i online.

Bez jakých nástrojů nedáte ani ránu? Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Prvky obsahového marketingu zdroj: econsultancy.com
Proč se chováte macešsky ke svému webu?
Vždycky mě fascinuje podnikatel či firma, která vrazí do vývoje svého webu desetitisíce ne-li statisíce korun – dohlédne...
Jak na ukázky své práce?
Reference v copywritingu: Jaký mají smysl?
Občas se mi stává, že mě osloví potenciální zákazník se zájmem o copywriting, ale po sdělení hodinové sazby nebo kalkulaci jeh...
V létě 2012 jsem začala koketovat s copywritingem, na podzim jsem pak nastoupila do H1.cz a v lednu 2013 si šla pro "živnosťák"
Jak se za 10 let změnil (můj) svět copywritingu?
Je to tak. Přesně před 10 lety jsem začala s copywritingem. A co si budeme povídat, tehdy se obsah (minimálně ten online)...
Podaří se vám takový zásek jako s legendárním claimem Just do it!?
Máte claim? A mohla bych ho vidět?
K dnešnímu postu mě inspirovalo „úmrtí“ (to zní divně, co, že mě inspirovala něčí smrt 😊) autora legendárního claimu firm...
Údržba sice není tak sexy, ale je naprosto nutná, aby vám projekt nezahnil
Každý chce stavět, málokdo chce udržovat
Nesnáším rozdělení na kreativce a dotahovače a podobné typologie členů týmu, protože si z nich často kolegové dělají výml...
Ghostwriter: Psavec v pozadí
Co je to ghostwriting a jaké má záludnosti?
Každá firma nebo online projekt dneska musí mít blog 😊 (nemusí, ale to je zase na jiné povídání). „Jenže šéfe, kdo to bude psá...