Jak být zlý na svého copywritera

Je to klient, nebo ďábel sám?

Malá hitparáda libůstek, které byste svému copywriterovi opravdu dělat neměli, aby se neporouchal, nebo abyste si texty vzájemně nepřeposílali ještě půl roku. Nebo naopak – chcete toho předraženýho holomka potrápit? Tak vesele do toho:

  • Zásadně neposílejte jakékoliv podklady. „Zaplatili jste si ho, tak ať se snaží sám. Přece mu nebudeme všechno přežvykovat, propána.“
  • Trvejte na důsledném Vykání“ adresátům textu. (True story bro)
  • Po převzetí textů bombardujte copywritera dotazy typu: „Opravdu se bonbon píše s krátkým „o“?“
  • Při nespokojenosti s textem nesmíte být v žádném případě konkrétní. Doporučeny jsou následující fráze: „Je to takové divné,“ nebo „Není to úplně to, co jsme si představovali,“ případně „Mohl/a byste to nějak přeformulovat?“
  • Handrkujte se o předem dohodnutých odměnách nebo se s bědováním „Ó jak jsi drahý oproti ostatním“ dožadujte slevy u již odvedené práce.

Máte nějakou vtipnou či zajímavou příhodu ze své copywriterské praxe? Napište mi na annacopy@annacopy.cz nebo do diskuze na Facebooku a třeba to se seznamem klientských nešvarů dotáhneme na vlastní verzi Clients from Hell pro copywritery.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Ať vás v novém roce provází síla... AI vás bude provázet na 100 %
Nebuďte na sebe tak přísní, nejen v content marketingu (...
Jestli čtete nějaký ten rok můj blog, buď se obsahu věnujete na plný úvazek, nebo jste minimálně vyzkoušeli pár mých tipů. A u...
Annacopy.cz v roce 2014
Kdo je annacopy?
Po nebývale pracovně vytíženém říjnu mám konečně čas vzhlédnout od textů a vašich zakázek, abychom si mohli pohlédnout do očí.
Místo činu
Copywriterova sobota na Literárním Festu
Převaluju se v posteli a říkám si, že dnes ráno si budík nějak podezřele dává načas. Kouknu na něj a ono už je skoro 8 ho...
Tohle my neděláme
Setkávám se s tím stále častěji: „No já jsem web designer, grafiku pro tiskoviny nedělám.“ Nebo „Já se soustředím na tu b...
Tahle spolupráce bude bolet...
Tohohle klienta nebrat! Ale jak ho poznáte?
Nedávné zkušenosti mě zase po čase inspirovaly k článku na téma klienti. 95 % svých klientů mám moc ráda – vidím, ž...
8 věcí, které mě zaujaly na ShopExpo 2015
Vypůjčím si oblíbenou radu z copywriterských školení, jak napsat titulek, který zaujme, a tentokrát vám nenabídnu chronol...