Copywriterův pracovní stůl podle Ogilvyho a další tipy, jak přežít zbytek léta

Ogilvyho pracovní stůl ve spolupráci s katedrou duševní hygieny v Oxfordu

Mezi méně známé části Ogilvyho odkazu patří jeho studium na poli ergonomie copywriterova stolu. Navázal na starší teorii pracovního stolu podle Leffinqwella a navrhl ideální „layout“ pro parné letní dny. Exkluzivně vám ho přináší annacopy.cz spolu s dalšími užitečnými tipy na příjemnější psaní.

Chlazení umístěte do zóny A4

Abychom se lépe orientovali, rozdělili jsme celou plochu Ogilvyho pracovního stolu na 10 sektorů: A1-B5. Stejně jako Leffinqwell nedokázal ani Ogilvy uspokojivě vyřešit problematiku pole B5, neboť v roce 1999 zesnul. Prázdné místo v sektoru B5 nabízí hypotézu, že zde si Ogilvy odkládal sklenku s brandy, ovšem důkaz pochopitelně chybí. Já i přesto doporučuji do tohoto sektoru umístit lehce alkoholický nápoj – čím barevnější, tím lepší. Místo v práci, si tak budete připadat jako v plážovém baru. Nouzovou variantou je umístění briefu.

Když dochází inspirace

Zavařuje se vám hlava a „fakt už nevíte“? Otevřete svůj zlodějský pytel! Cože? Vy ho ještě nemáte? Zlodějský pytel je pomyslná zásoba nápadů, zajímavých rčení, hesel a slov, která jste porůznu zaslechli, viděli nebo přečetli. Vždy když vás něco trkne do nosu a zaujme, vložte to (zapište si to) do svého zlodějského pytle. Až příště vyschne pramen vaší inspirace, zalovte v pytli a uvidíte, že se vám nápady odložené na horší časy náramně hodí.

Jak si nezkazit oči

Nejen k létu se váže větší náchylnost copywriterova zraku k poškození stálým zíráním do počítače nebo pročítáním stohů textů k editaci. Ovšem nejvíce dostanou oči zabrat, když si v příjemném letním dni vezmete počítač na zahradu a skrze slunce mžouráte na svůj monitor. Sice se hezky opálíte, ale odrazy světla vám pravděpodobně způsobí nepříjemný bolehlav. Jak udržet svůj zrak svěží a oči odpočaté?

  • Nebojte se dívat do blba. Optici radí střídat intenzivní sledování monitoru se zamyšleným díváním do dálek, nejlépe na oblohu či zeleň – třeba z okna vaší kanceláře.
  • 1 hodina online/20 minut offline. Oftalmologové pravidlo výše ještě specifikují. Hodinu práce na počítači vyrovnejte 20 minutami jiné činnosti. Schválně, kdo z vás to v pondělí obhájí před šéfem.
  • Správná velikost písma a střídání barev. Využijte možnosti moderních technologií a zkoušejte, jaká velikost písma je pro vás nejpříjemnější. Když už cítíte, že se oči unavují, ale víte, že prostě musíte pokračovat, zkuste si číst dokumenty v negativu – bílé na černém. Oči ocení změnu.

Máte svoje vlastní triky, jak si zpříjemnit psaní? Co byste umístili do pole B5? Napište mi na Facebooku nebo mi napište dopis, ať si nekazíte oči u počítače.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Obchodní dům Selfridges v Birminghamu
7 pravd o marketingu od pana Selfridge
I při oddechovém letním čtení se můžete hodně poučit o zásadách marketingu, které prověřila desetiletí. Já vzala na dopor...
Copywriting s dítětem (na cestě): 1. díl
Copywriting s dítětem (na cestě): 1. díl
Hodně dlouho jsem váhala, jestli tohle téma na profesní blog vůbec tahat. Ale jako nikdo z nás nežije ve vzduchoprázdnu, ...
Annacopy.cz v roce 2014
Annacopy.cz v roce 2015
Poslední ohlédnutí za nabitým rokem 2015. Potkejte se s annacopy.cz v novém roce na jednom z jejích školení copywritingu. ...
Tohle my neděláme
Setkávám se s tím stále častěji: „No já jsem web designer, grafiku pro tiskoviny nedělám.“ Nebo „Já se soustředím na tu b...
Něco mezi edukací řidičů, reklamou a vzkazem shůry
Copy na Route 66
Tak jako cestovatelé podél Route 66 obdivují její typickou silniční architekturu, málokoho (možná jen copywritera) napadne zam...
Křeslo pro hosta čeká
CopyCamp byl lásky čas, Pavlínky zval ku lásce hlas
Letošní zamilovaný CopyCamp byl opravdu k zulíbání. Program byl pestrý, organizace jela až na nedostatek pochutin díky copy ho...