Co kupuje annacopy.cz?

Nakupujete podle ceny, nebo podle srdíčka?

Září je tady a pro marketéry všeho druhu to znamená jediné: začíná další sezóna konzumu, a to ta nejvýživnější – vánoční předpeklí. Copywriterům se zapalují klávesnice, PPCčkařův myši a podnikatelům vypadávají vlasy hrůzou, zda se všechna kolesa do svátků stihnou správně roztočit.

I annacopy.cz se po většinu roku snaží svými texty přesvědčit spotřebitele, aby koupili to či ono, a proto mi přišlo na mysl, pojmout nový blog post z druhé strany – Co kupuje annacopy.cz? Kde se jí dobře nakupuje díky chytrému konceptu? Jaké značky má ráda a kdo ji zaujal svým tone-of-voice a copyskills?

TOP 3 z každého segmentu

Připadám si teď trochu jako YouTuber, co do svého příspěvku nenápadně vpašovává značky a výrobky, které mu poslali sponzoři. Kéž by.  Nikdo z níže uvedených mě neplatí, tak alespoň doufám, že vás inspiruje mých TOP 3 z několika hlavních segmentů.

Móda

1. Boardstar to u mě (podobně jako dále ZOOT.) vyhrál chytrou kombinací online a offline služeb. Na e-shopu si vše v klidu prohlédnu a pak kouknu, na které prodejně zrovna kousek je + v jaké velikosti, a jdu si ho v klidu vyzkoušet. V obchodě vám pak navíc v pohodě dají e-shopovou cenu.

2. C&A mám ráda hlavně kvůli pánskému oddělení. Manželovi tam záhadně všechno sedí, převlékárny jsou velké a HLAVNĚ tam nemusíte vyzkoušené věci vracet do regálů. CéÁčko vás navíc cedulí mile ujistí, že je to služba pro vás a prodavačka na vás nebude vrhat vyčítavé pohledy. Drobnost, která potěší.

3. U ZOOT. se mi líbí komunikace dotažená k dokonalosti na všech kanálech, ať už na webu, v newsletteru nebo přímo ve „výdejně radosti“. Nakupovat u ZOOT. je opravdu zážitek (zvlášť pro ty, co se slzou v oku vzpomínají na Quelle) až na to, že samotné oblečení mě v reálu příliš nezaujalo a málokdy jsem zboží objednané na prodejnu opravdu koupila. Jinak respekt 🙂

Krása

1. Clinique, Bioderma, ChapStick – to jsou moje loverbrandy z oblasti krásy. Upřímně je vůbec nesleduji na žádných kanálech ani sociálních sítích, protože mají tak dobrý produkt, že mi skoro skáče do košíku sám. Když k tomu přičtete přecitlivělou pleť, je jasné, že se svých lovebrandů musím držet.

2. Rossmann je moje nejoblíbenější drogérie. Obecně chodím do drogérií ráda (kromě nefaceliftovaných prodejen TETA), je to něco jako svátek, kdy bez spěchu (rozuměj bez manžela) zkoumám nové laky na nehty, bloumám uličkami a hlavně čumím na ty super ceny 🙂

3. Slevomat použiju kdykoliv přijde chuť na masáž nebo wellness proceduru. Je fajn vyzkoušet nejdříve neznámý salon se slevou a pak se tam opakovaně vracet za plnou cenu, když se o vás hezky postarají. Naposledy jsme takto s mužem objevili thajský salon LANNA K. Doporučuji!

Jídlo a vše kolem

1. Dáme jídlo je prostě super vynález. Kdysi jsem měla podobný podnikatelský záměr, ale je mi jasné, že s Čupr nasazením a kapitálem dostanete mnohem lepší služby, než bych mohla nabídnout já s oprýskanou Felinou a termoboxem v kufru. Jejich web je přehledný, informace věcné a péče o zákazníky příkladná.

2. McDonald´s buď nenávidíte, nebo milujte. Já začala tím prvním a skončila u toho druhého. Jejich systém je promakaný, až oči přecházejí. Navíc když pak navštívíte BK nebo KFC, je to jak nebe a dudy. Prohlídky pro veřejnost, rubrika Na rovinu, super copy na billboardech a obalech… I´m prostě lovin´it.

3. Lidl je takové moje guilty pleasure. Zkoumám leták a nemůžu se dočkat onoho „od pondělí“ a „od čtvrtka“, kdy si můžu koupit supervýhodně třeba hydraulické kladivo nebo plátna na domácí olejomalby. A taky se přiznám, že radši při nákupu obejdu 1 kolečko, než se ztrácet v gigaTESCU. Lidl se navíc činí i obsahově – zapojení známých kuchařů a cukrářek se povedlo. Vyzkoušení rozvozu nákupu nechávám zatím na období imobility nebo mateřství 🙂

Elektronika

1. Asus, Lenovo, Huawei jsou značky mých notebooků a telefonu. Neřídím se zde přitom nějakými emocemi, ani nepročítám detailně technické specifikace – prostě si koupím to, co se mi minule osvědčilo, nehaprovalo nebo šlo minimálně rychle a bez opruzu reklamovat. Proč ne Apple? V roce 2005 mi otec koupil iPOD a od té doby je mi jasné, že jablíčkář ze mě nebude. Bohužel bez Applích věcí zůstane můj potenciál „swagovitosti“ navždy nenaplněn. Kde já mohla dneska bejt…

2. U Datartu nakoupím vždy raději než na Alze. Upřímně nevím proč… možná mě ukliďňuje ta tmavě modrá barva a celý e-shop na mě působí klidněji než přeoptimalizovaná Alza. I tak smekám před Alzou a často dávám její řešení jako příklad na školeních.

3. Z domácí elektroniky mám patrně nejraději Philips, a to především jejich světelné hračičky. Už od dětství mě výrobky Philips obklopovaly (dodnes trůní ve špajzu tehdy vizionářská kombinace televize a videa 2in1) a i v roce 2016 je to pro mě synonymum kvality i inovací. A ten slogan „Let´s Make Things Better“ byl prostě skvělý.

Služby a jiné

1. Fakturoid byl pro mě záchranou v 1. krůčcích podnikání. O vystavování faktur jsem neměla ani šajn a Fakturoid přišel jak na zavolanou. Přátelská a svěží komunikace byla třešničkou na dortu. Jak ale rostl počet mých klientů, rostla i platba za službu, takže uvažuji o migraci na iDoklad. Doteď jsem prostě tým kolem Fakturoidu ráda podpořila jen tak, teď už se mi ale 300,- měsíčně za pár faktur nějak platit nechce. I tak ho mám ráda.

2. OZP je sice zdravotní pojišťovna, ale když bych parafrázovala známý reklamní slogan tak „i pojišťovnu můžete mít rádi.“ Když totiž zavzpomínám na VZP, její nepřehledný systém bonusů a důsledné lpění na papíře, online komunikace s OZP se mi zdá jako sen. Vše vyřeším na dálku, když na něco zapomenu, přijde mi upozornění do mailu, bonusy si vyberu z online katalogu, na infolince jsou milé paní a co víc, lékařům vždy zasvítí oči, když vytáhnu žlutou průkazku. Asi mají také svoje zkušenosti.

3. Na FIO banku jsem narazila při zařizování s.r.o. a i když pán na přepážce zmotal, co mohl (zaučoval se), tahle banka mi úplně učarovala hlavně tím, že mě s ničím neotravuje. Žádné debilní nabídky hypotéky u bankomatu, v el. bankovnictví nebo v mailu a hlavně žádné poplatky. Je ale pravdou, že v porovnání s Českou spořitelnou je asi každý king 🙂

Budu ráda i za váš žebříček nejoblíbenějších značek. Které máte rádi a proč? Stojí za některými preferencemi také zajímavý komunikační styl a copy? Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Kolik už jste prokazatelně vydělali svým klientům?
Jste si jistí, že vaše copy prodává?
Tipnu si, že většina z vás ví prd, jestli texty, které jste stvořili, přímo vydělaly nějakou tu korunu.  Tak nějak t...
Prvky obsahového marketingu zdroj: econsultancy.com
Proč se chováte macešsky ke svému webu?
Vždycky mě fascinuje podnikatel či firma, která vrazí do vývoje svého webu desetitisíce ne-li statisíce korun – dohlédne...
Něco mezi edukací řidičů, reklamou a vzkazem shůry
Copy na Route 66
Tak jako cestovatelé podél Route 66 obdivují její typickou silniční architekturu, málokoho (možná jen copywritera) napadne zam...
Kliente: Bez tebe to nenapíšeme!
Řekněme si na rovinu – tím, že si najmete odborníka na obsahový marketing a copywriting (doplňte svoji specializaci) vaše prác...
Dá se dělat copywriting jako klasické full-time zaměstnání od 9 do 5?
Dá se dělat copywriting jako klasické full-time zaměstná...
K dnešnímu blogpostu mě inspirovaly inzeráty, které s čím dál větší pravidelností vídám v různých copywriterský...
V copywritingu se nesmí nic přehánět
5 copy trendů roku 2016, ze kterých se rychle stalo kliš...
Když se to s nějakým obratem, frází nebo slovem přehání, za chvíli se z nich stane obehrané klišé. U kterých evergre...