Potuňte si Error 404 page

Mezi prvky, které na svém webu často zapomínáme otextovat, kraluje 404 error page. Zatímco redirecty na 404 z nefunkčních odkazů mnohdy bývají znakem toho, že se nám na webu něco pokazilo (zapomněli jsme přesměrovat odkazy např. po redesignu), návštěvník se na 404 může dostat i prostým překlepem. V podstatě je jen otázkou času, kdy „čtyřistačtyřku“ objeví, a byla by proto škoda nenabídnout mu i zde originální text a vodítko kam dál.

Obrandujte si 404

Není důvod, proč by stránka 404 měla působit jako zjevení z jiného světa, a vedle ostatních vymazlených stránek webu děsila uživatele jako vetřelec z dřevních dob internetu. I zde proto zachovejte jednotný design webu a 404 stránku doplňte textem se stejným tone of voice. Povedených 404 stránek, kterými se můžete inspirovat, najdete desítky.

Atraktivní vizuál i kompletní navigace

Nabídněte cestu z 404

Not Found stránka je pro návštěvníka vždy nepříjemným přerušením jeho cesty po webu a v některých případech zapříčiní i to, že z webu odejde úplně. Proto je žádoucí nejprve vysvětlovat – proč k chybové hlášce došlo, zda se návštěvník nepřepsal –  a následně nabídnout cestu, jak ze šlamastyky jménem 404 ven.

  • Nabídněte link na homepage webu.
  • Vložte sitemap webu.
  • Nabídněte řádek vyhledávání v obsahu webu.
  • Uveďte kontakt na administrátora, kterého může návštěvník v případě přetrvávajících problémů kontaktovat.

404, kterou nedostanete z hlavy 🙂

Žádné slepé uličky

Nezapomeňte směrovat návštěvníka webu a vašeho potenciálního zákazníka ze všech slepých uliček, nejen ze stránky 404. Pro mnohé už se stalo samozřejmostí, že při pročítání blogu nabídnou uživateli tematicky podobné články, a při prohlížení e-shopu zobrazí nakupujícímu podobné produkty. Jako slepou uličku ale občas necháváme například stránku s kontakty, ceníkem nebo představením naší společnosti. Napříč i na konci těchto sekcí proto nabízejte uživateli relevantní odkazy na další části webu a zachovávejte logiku, podle které se běžný návštěvník na vašich stránkách pohybuje.

404 jako rozhovor anglických gentlemanů

Narazili jste na opravdu povedenou stránku 404? Napište mi na Facebooku.

 

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Jak na ukázky své práce?
Reference v copywritingu: Jaký mají smysl?
Občas se mi stává, že mě osloví potenciální zákazník se zájmem o copywriting, ale po sdělení hodinové sazby nebo kalkulaci jeh...
Kraď jako umělec, ukaž, co děláš a vyhraj!
Jak jste si mohli přečíst u mého narozeninového příspěvku, píšu přes prázdniny knihu pro Albatros. Proto projíždím díla všelij...
Křest knihy Kreativní copywriting
Soutěž o 3 knížky Kreativní copywriting a pozvánka na kř...
Nakupujete podle ceny, nebo podle srdíčka?
Co kupuje annacopy.cz?
Září je tady a pro marketéry všeho druhu to znamená jediné: začíná další sezóna konzumu, a to ta nejvýživnější – vánoční předp...
I stormtroopeři se dostanou na šikmou plochu
Vágus copy aneb Každý se potřebuje prodat
V Čechách se homeless copy zatím moc neujalo – stále je dávána přednost starému dobrému somrování face-to-face. Ale...
Být stále mlád...
Je mi 30!
V květnu jsem oslavila 30. narozeniny, 5 let píšu copy, 4 roky mám tenhle blog. Co jsem se za těch X let naučila? Stár...