V éře protežování digitálního marketingu se často zapomíná na starou dobrou OOH (Out-Of-Home) reklamu. Přitom není ani nedostupná, ani drahá, a co je nejdůležitější – lidi příliš neštve (resp. podle průzkumů „sere“ jen 12 % lidí a 18 % lidí vůbec neobtěžuje, což se nedá říct o vaší nepřeskočitelné reklamě na YouTube, mrk mrk). Zároveň OOH už dávno nejsou jen papírové billboardy a citylighty. Možností je mnohem víc a hodně z nich je inspirováno právě tím, jak se nakupuje a jak funguje online reklama.
OOH je vhodné i pro online projekty a nezruinuje vás
V srpnu jsem se šla před podzimní marketingovou sezónou inspirovat na „OOH snídani“ Acomware. CEO Acomware na úvod vysvětlil výhody OOH reklamy i pro online projekty:
- Vhodná pro Awareness a Consideration fázi vaší kampaně.
- OOH a online se dobře kombinují. OOH aktivuje lidi k přímé online návštěvě webu nebo k searchi vašeho brandu.
- Ideální pro středně velké, rostoucí e-commerce hráče (obrat 100 mil. ročně).
- Větší pozornost lidí v outdooru vs. videoreklama na soc. sítích, kde získáváme max. 3 až 4 sekundy pozornosti – tedy poměrně malý zásah za hodně peněz.
Dobrou value for money nabízí OOH i oproti TV, kde je problém za menší prostředky „vytlačit dostatečnou frekvenci“ (na TV budete potřebovat minimálně 6–7 mil. na 2měsíční kampaň, zatímco na OOH kampaň to bude zhruba 150– 500 K za 14 dní za srovnatelný zásah). Jaké nové formáty OOH tedy můžeme využít?
Michal Tichý z BigMedia: Už ne OOH, ale DOOH!
Nedáte dopustit na online reklamu a OOH vám přijde jako takový lopotný dinosaurus? Say no more – seznamte se s online reklamou ve venkovním prostředí aneb DOOH 😊 Digitální OOH propojuje OOH s daty a technologiemi, které známe z online marketingu. Příklad: Kampaň pro Wolt v metru, kde se do vizuálů dynamicky propisuje copy podle aktuálního počasí podle zásady „správný obsah ve správný čas“. Dává to smysl, protože podle průzkumů je počasí 2. nejdůležitější faktor ovlivňující chování a nákupy. Jak to funguje? Klient připraví pár základních variant a pomocí spouštěčů z openweather.com se pak zobrazují vizuály odpovídající počasí v síti MetroZoom.
Říkáte si, aha, takže zase musím připravit všechny varianty. Ne tak docela, i kreativy umí DOOH udělat automaticky jako v kampani pro sázkovou kancelář.
A další výhody DOOH?
- Reklamu vypnete a zapnete, kdykoliv chcete. Nemusíte si bookovat prostor na konkrétní „běhy“ jako u klasické venkovní reklamy. Chystá se i programatický nákup.
- Můžete zobrazit nekonečně mnoho motivů.
- Je to ekologické – žádný papír, tisk atd.
- Cílení nejen podle počasí, ale i situací, konkrétní lokace a času.
- Propojitelnost s vaším webem, online katalogem a online úprava zobrazených cen.
- Měřitelnost jako u online reklamy (imprese) nebo TV reklamy (GRP).
- 400 ploch ve 29 městech – metro, MHD, top lokality u silnic a citylighty.
- CLV už od 300,-/plochu/den. Čím méně dní, tím dražší cena za jednotku.
Víte, že s BigPlan od BigMedia můžete plánovat a měřit i výkon klasických OOH formátů? Jak? Na základě dat od operátora O2 o pohybu osob a jejich mobilních telefonů. Můžete tak polepit místa, kde se opravdu pohybuje vaše cílovka.
Překvapte netradiční výlohou jako Aperol nebo Tic-Tac
OOH nemusí být jen plakát. Inspirujte se kombinací neotřelých vizuálů a výlohy (třeba názornou ukázkou, v jakém poměru namíchat Aperol nebo výlohou plnou Tic-Taců v nadživotní velikosti) a lentikulárním tiskem, který mění obsah podle úhlu pohledu. Zaujalo? Náročnější „showcase“ začněte chystat zhruba půl roku před spuštěním kampaně.
Oživit můžete i klasické billboardy pomocí 2D a 3D nástaveb, které svítí, pohybují se, točí se nebo jsou předsazené. K dispozici jsou i počítadla, různé možnosti prosvětlení nebo dynamický backlight. V teplém počasí je dobrý nápad vymyslet funkční reklamní nosič – třeba reklamní mlžítka.
3D billboardy a hologramy rozhodně zaujmou
Ještě zajímavější než 3D showcases jsou 3D billboardy (na výrobu počítejte s náklady mezi 50–60 K a poté s 60K/měsíc s tím, že podle obsazenosti se budete střídat s dalšími inzerenty) a 3D holografické panely Holomotion (HLV z Holographic Light Vitrine), které jsou dokonce českým vynálezem. Do nich připravíte prezentaci za zhruba 20 K a pak počítejte s nájmem zhruba 30 K/měsíc.
Vyzkoušejte si, jak by vypadala vaše reklama s vizualizérem BigMedia, a vyhněte se nejčastějším chybám v kreativě. Není vizuál moc busy? Moc malé písmo? Špatná barva pozadí? Otestujte to!
LMS systém: Co to bliká za okny vagónu metra?
Už jste jeli metrem mezi Dejvickou a Bořislavkou? A viděli jste po cestě za okny tzv. LMS reklamu? Chystá se mezi Andělem a Karlovým náměstím a postupně budou přibývat další trasy, kde si můžete jako inzerent pronajmout v budoucnu 20, 40, nebo 60 % času. Aktuálně se pronajímá 50, nebo 100 % za zhruba 600 K na 14 dní. No nekupte to 😊
Kreativní mobilní reklama v pohybu a 3D enhancement
A když už jsme v tunelu metra, tak by byla škoda nevyužít i tramvaje nebo autobusy. MHD polepy jsou stále IN, jen si dejte pozor, ať poptáte na kreativu někoho, kdo má s tímto formátem zkušenosti (aby reklama na dopravní prostředek dobře sedla a nezakrývala více než 20 % oken). A když chcete stvořit nějaký ten virálek – doplňte mobilní reklamu 3D enhancementem, jako to udělala třeba IKEA.
Inspirujte se pro svou další reklamní kampaň a nezapomeňte, že vedle digitálu je tu pořád reálný svět, kde můžete zákazníky často zaujmout mnohem lépe, levněji a hravě.