Návod na použití copywritera ve 3 krocích

Často se setkávám s tím, že potenciální zákazníci by doslova potřebovali návod na použití copywritera. Doufám, že se neurazí, nabídnu-li jim svým dnešním příspěvkem pár tipů, jak krok za krokem navázat s copywriterem kontakt, jak mu vylíčit svá přání a jak nastavit spolupráci ku vzájemné spokojenosti.

  1. Ať telefonicky či e-mailem, řekněte na první dobrou, co potřebujete, jakou si představujete cenu a zda zatím jen sondujete nabídku na trhu nebo zda chcete pracovat jen a jen se mnou. Nepiště mi prosím e-mail ve stylu: „Mám web xy a potřeboval by trochu vyladit, stavte se za mnou odpolko ve firmě… Ne, opravdu se nestavím, děkuji.
  2. Poté nastávají dvě varianty: a) domluvíme se na objednávce přes internet, b) domluvíme si schůzku. Obecně preferuji 1. variantu, neboť tak obě strany mají komunikaci zaznamenanou v písemné podobě a nedochází následně k dohadům, co kdo řekl/neřekl/chtěl/nechtěl. Korespondence, pak může sloužit i jako doklad pro závaznou objednávku, doklad o převzetí zakázky atd. Spolupráce takto může hladce běžet i několik let, aniž by se subjekty navzájem viděly, a přiznejme si, že osobní interakce může někdy být dokonce na škodu nebo značně brzdit produktivitu. Nevadí, jdeme na schůzku…
  3. A už spolu pijeme kafíčko. Pokud jsme si přišli pěkně po anglicku popovídat o počasí a vyměnit si „-How do you do? – Very well, thank you,“ je vše v naprostém pořádku a je to dokonce zdarma. Pokud mi chcete povídat o svém byznysu, webu nebo o tom, na co byste si mě chtěli najmout, je také vše v nejlepším pořádku a zdarma. Jestli ovšem předpokládáte, že vám zevrubně okomentuji nedostatky a dostatky vašeho projektu, nebo že mě dokonce budete zkoušet, kolik jsem si toho o vás nastudovala, to už nejsme na schůzce, ale na konzultaci. A ta je placená. Ráda se vašemu projektu budu věnovat naplno a bude mi potěšením vám poradit, navrhnout změny či zlepšení, ale i moje vynaložená energie něco stojí. Z pouhé pocty, že se můžu ucházet o vaši zakázku, nebo ze šance, že ji po předvedení svého know-how získám, se bohužel nenajím.

Pokud vykročíme tou správnou nohou, můžete si už jen užívat příjemné spolupráce s jakýmkoliv slušným textařem.

Hlavním poselstvím mého blogpostu tedy je: Jasná a upřímná komunikace s jednoznačně nastavenými pravidly přináší do vztahu klient-copywriter jen potěšení.

 

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Je to klient, nebo ďábel sám?
Jak být zlý na svého copywritera
Malá hitparáda libůstek, které byste svému copywriterovi opravdu dělat neměli, aby se neporouchal, nebo abyste si texty vzájem...
Ještě otázečku...
Ukomunikovat se k smrti
Varování! Dnešní blogpost bude z těch lamentačních 😊 Parafrází na povedené dílo Neila Postmana „Ubavit se k smrti“ b...
Křeslo pro hosta čeká
CopyCamp byl lásky čas, Pavlínky zval ku lásce hlas
Letošní zamilovaný CopyCamp byl opravdu k zulíbání. Program byl pestrý, organizace jela až na nedostatek pochutin díky copy ho...
V neustále se měnícím se světě musí být i copywriter trochu chameleon
Přesah copywritera do dalších disciplín marketingu: Co s...
Málokdo vydrží roky plavat v tom samém rybníku, a i když se stále vzdělává ve svém milovaném copywritingu a content marke...
Ať vás v novém roce provází síla... AI vás bude provázet na 100 %
Nebuďte na sebe tak přísní, nejen v content marketingu (...
Jestli čtete nějaký ten rok můj blog, buď se obsahu věnujete na plný úvazek, nebo jste minimálně vyzkoušeli pár mých tipů. A u...
Americké copy vol. II
Po 9 letech od posledního výletu do USA jsem se do „země neomezených možností“ vrátila znovu, tentokrát prozkoumat méně známý ...