Jaký byl Royal CopyCamp?

Royal CopyCamp

4. CopyCamp byl netradiční hned z několika důvodů – odehrál se už 7 měsíců po předchozím „ročníku“, začal až odpoledne a na pódiu chyběla tradiční moderátorka Pavlína Louženská. Téma Vánoc a zamilovaných projektů ovšem tradičně doplnila pestrá směs speakerů a značek. Čistých copypřednášek ovšem bylo pomálu.

Dekadence a zima

Ve 14:00 začal program CopyCampu tentokrát v prostoru kina Royal na Vinohradech. I když jsem měla tu čest navštívit kino už týden předem na promítání filmu Ezopové a zima mi opravdu byla, předpokládala jsem, že více než 100 účastníků CopyCampu prostor příjemně zadýchá. Nestalo se tak a účastníci konference i náš organizační tým si brzy stěžovali na prokřehlé prsty. Celý potemnělý prostor zároveň oproti minulým ročníkům v MeetFactory, Oku a Ponci neevokoval myšlenky na progresivní svět marketingu a copywritingu, ale spíše dekadentní setkání zapomenutých básníků.

Kopíci klepou kosu

Moderování v režii copytýmu H1.cz

Nechci si tzv. s**t do vlastního hnízda, ale Pavlínku se nám nahradit nepodařilo. Výkop a udržování účastníků v bdělém stavu mezi přednáškami jsme si 2 dny před akcí kvůli hospitalizaci Pavlíny vzali na starost my v čele s Janou Šupolíkovou.

I když jsme se snažili, přišlo mi, že speakeři necítili takovou podporu, hlavně při technických problémech, jakou by si zasloužili, a bezradně vzhlíželi směrem k velínu na balkóně Royalu. Dotazy z publika nepřicházely a elán organizátorů i účastníků se pomalu vytrácel, až nedošlo ani na večerní workshop debatování s Irenou Zatloukalovou ze Seznam.cz.

Královny večera: Maru s MKTfest a Bára ze Zoot

A teď k samotnému programu. Z 10 přenášek, které byly tu více tu méně přímo o copywritingu, mě nejvíce zaujalo vystoupení Báry Pilné ze Zoot, které mělo nečekanou hloubku a s kterou jsem se v jejích pocitech z psaní zcela identifikovala. Pokusím se stejně jako ona nepřispívat k vyprazdňování pojmů a přistupovat k psaní moudře a lidsky.

Maru Kortanová, která má na starosti tvorbu obsahu pro Marketing Festival, předvedla přesně takovou přednášku, která CopyCampu sluší – věcnou a konkrétní prezentaci o tom, jak probíhá práce na mezinárodním projektu, jak přistupovat k cílové skupině doma i v zahraničí (diferencovaně a hlavně osobně) a jak zůstat skromný (přiznat si, že i copywriter potřebuje korektora).

Z ostatních přednášek se mi líbil energický projev Kateřiny Borovanské, experiment s 30 odstíny obsahu Máši Dudziakové i podobenství o content marketingu a žádosti o ruku Tomáše Vyskočila.

Kateřina Borovanská zaujala nejen svým outfitem

Někdo září, jiný v září

Líbil se vám 4. CopyCamp, nebo naopak nelíbil? „Lajkery“ určitě potěší, že na září 2015 se chystá už 5. setkání copywriterů, a „dislajkeři“ ho zase mohou vnímat jako zářijový reparát. Ať tak, či onak, využijte Copyporadnu (@copyporadna) holek z Hájedničky, kdykoliv se ocitnete se svým copy v úzkých, a pokud chcete svůj obsah raději svěřit profíkovi od samého začátku, napište mi na annacopy@annacopy.cz.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Jak vytvořit personu, která opravdu k něčemu bude?
O personách bez hajpu
Bylo jen otázkou času, kdy i annacopy.cz napíše něco čistě o personách. Mají, nebo nemají smysl? Jak na ně ideálně jít? Jak je...
Tajemství nejlepších spíkrů
Tajemství nejlepších spíkrů: Co jsem se naučila na škole...
Jednou za čas vyměním svoji pozici přednášejícího lektora za pozici řadového účastníka školení. Chci se podívat, jak školí jin...
Nostalgie na školním CopyCampu
Školní CopyCamp, Copykniha a jak mi spadl hřebínek
Poslední půlrok byl pro annacopy.cz více než intenzivní – s kolegy z H1.cz jsme na jaře sepisovali „Copyknihu“, jak ...
Křeslo pro hosta čeká
CopyCamp byl lásky čas, Pavlínky zval ku lásce hlas
Letošní zamilovaný CopyCamp byl opravdu k zulíbání. Program byl pestrý, organizace jela až na nedostatek pochutin díky copy ho...
Už jsem zase ve svém živlu
Free.me: Report z panelové diskuze o freelance copywriti...
Ve čtvrtek 27. ledna se v pražském Node5 konala 2. z řady panelových diskuzích pod taktovkou startupu Free.me – tent...
8 věcí, které mě zaujaly na ShopExpo 2015
Vypůjčím si oblíbenou radu z copywriterských školení, jak napsat titulek, který zaujme, a tentokrát vám nenabídnu chronol...