Najděte svá power words!

Využijte sílu správných slov v copywritingu

Co jsou power words? Slova, která zaútočí přímo na smysly zákazníka. Využijte je ve svém claimu, mission statementu a všeobecně v prodejních textech, když chcete zahrát na emoce a dodat svému sdělení energii. Pryč s úřednickým odosobněným jazykem – využijte ve svém copy power words!

Power words

Power words, loaded language nebo „jazyk úspěchu“ – všechny pojmy hovoří o slovech a výrazech, která nás mají vybudit k představivosti nebo rovnou k činům. Nemají být příliš nekonkrétní, vzletná či vychloubačná, zároveň nemá jít o klišé nebo slova, která nadužíváme na každém rohu. Nesou emocionální náboj a příjemce sdělení si je vykládá podle vlastních hodnot, zkušeností a světonázoru.

Vám jako copywriterům a marketérům se power words hodí při nahrazování neatraktivních či dokonce negativně vyznívajících výrazů výrazy s pozitivní konotací. Richard Heller to nazývá nahrazením Boo! verze Hurá! verzí.

Boo! verze → Hurá! verze

utrácení → investice

byrokracie → veřejná služba

režim → vláda

problém → výzva

Na školeních analogicky doporučuji nahrazovat racionální slova za smyslová…

Racionální → Smyslová

poskytnout → dát

bezplatný → zdarma

dozvíte se → zjistěte, odhalte

zvolit → vybrat

doporučení → rada

oznámit → říct

kvalitní → lepší

uplatnit → využít

obdržet→ dostat

…a používat univerzálně ta, která lidé milují.

vy/ty
objevte
nové
ušetřete
bezpečí
garantujeme
láska
jednoduše
zdraví

Stanovte si pro svůj projekt vlastní sadu power words – taková, která vás vystihují a zároveň vyvolají v publiku žádoucí emoční odezvu.

A rada na závěr? Používejte více akčních sloves na úkor podstatných jmen. Váš text hned získá dynamiku nezatíženou popisným balastem. V příštím postu zkusíme zaujmout zákazníka pomocí teorie reprezentačních systémů.

Zaujalo vás téma mého blog postu? Přijďte si aplikaci power words do svých textů vyzkoušet na E-shop víkendu – povedeme tam se Zuzkou Veselou copywriterský workshop.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

V létě 2012 jsem začala koketovat s copywritingem, na podzim jsem pak nastoupila do H1.cz a v lednu 2013 si šla pro "živnosťák"
Jak se za 10 let změnil (můj) svět copywritingu?
Je to tak. Přesně před 10 lety jsem začala s copywritingem. A co si budeme povídat, tehdy se obsah (minimálně ten online)...
Annacopy.cz na akci Psychologie a reklama v březnu 2024 v kině Přítomnost
Report z akce E-shopista: Psychologie a reklama – tipy j...
Včera jsem po delší době zavítala na nějakou marketingovou konferenci, a protože se dlouhodobě zajímám o psychologii prodeje a...
GDPR pro copywritery 1. díl: Chraňte si zadek
Máte strach? Ti, kteří zaslechli o novém nařízení EU o ochraně osobních údajů, už určitě nějaký čas nervózně ohlodávají tužku....
Jak nahrát texty na web a nezbláznit se při tom?
Jak naplánovat spuštění nového webu, když jste copywrite...
Kreativní fáze tvorby webu je za námi a teď je potřeba nové texty správně a s pěknou úpravou „namlátit“ do redakčního sys...
Spoustu "odborníků", jen málo seniorů
Jak posoudit, zda je copywriter juniorní, pokročilý, neb...
Sháníte copywritera do týmu, nebo ho poptáváte jako klient? Určitě si jako první nechte poslat ukázky jeho práce. Nemusí být v...
valitní příručka pravopisu a typografie je základem práce copywritera
5 typografických chytáků, podle kterých poznáte zkušenéh...
Nemusíte být zrovna copywriter se specializací na tiskoviny, abyste měli základní povědomí o typografii nebo o tom, jak vzniká...