Co se (ne)naučíte na školení copywritingu?

annacopy.cz školí e-shopaře

Minimálně každý měsíc školím online copywriting a minimálně jednou za kvartál se setkám s nenaplněným očekáváním ohledně toho, co vám jako účastníkovi takové školení může dát. Jedno vám na začátku svého blog postu můžu říci rovnou – nenaučí vás z ničeho nic psát ani se z vás přes noc (vlastně přes den) nestane copywriter. Proč tomu tak je a s čím vám naopak dobré školení copywritingu rozhodně pomůže?

Získáte tipy od zkušenějších copywriterů a příklady best practices

Určitě nechoďte na školení copywritingu s tím, že se díky němu naučíte skvěle psát – rozvíjení vlastních stylistických a pravopisných schopností je ryze na vás a jedno celodenní sezení v učebně z vás „natural born“ copywritera neudělá. Obzvlášť pokud jste ještě nezvládli ani vyjmenovaná slova a elementární práci s interpunkcí.

Mnohem lepší je přihlásit se na specializovaný workshop, kde procvičíte konkrétní dílčí druhy copy – např. poutavé titulky, popisky pro e-shop nebo PR články. Školení copywritingu je z tohoto důvodu vhodné doplnit minimálně několika praktickými úkoly a nejlépe navazujícím korespondenčním kurzem.

Pilování copywriterských schopností chce čas, trpělivost a hlavně dostatek sebereflexe – umění psát nevyčtete z knížek ani ho nekoupíte výměnou za několik vyhajpovaných školení. Na školeních se proto těšte hlavně na předávání osobních zkušeností a tipů od zkušenějších kolegů a na obecné best practices z jejich každodenní praxe.

Školení online copywritingu začíná

Poznáte parametry kvalitního copy

Školení copywritingu pomůže nejen samotným psavcům, ale hlavně těm, kteří o obsahu ve firmě rozhodují a dohlížejí na jeho kvalitu. Stejně jako obyčejný strávník pozná, že jídlo se dnes kuchařovi nepovedlo, i selský rozum průměrně inteligentního manažera dokáže rozpoznat čtivý text od nudného.

Trochu složitější situace nastává při náležitostech online textu, kdy do hry vstupuje tolik skloňované SEO – tam už je pro posouzení nutné mít základní rozhled a znalosti, které získáte třeba právě na školení online copy nebo seo copywritingu (ano, říkám tomu tak, protože je to nejvýstižnější a nemusí se jednat jen o tupý keyword stuffing), ať jste copywriter, manažer nebo provozovatel webu.

Naučíte se o obsahu uvažovat v souvislostech

Nejzásadnější částí školení copywritingu je pro mě osobně obsahová strategie. Proto s ní také obvykle začínám. Vždy je lepší tvořit s alespoň hrubou strategií, než publikovat páté přes deváté a navíc třeba své aktivity ani nevyhodnocovat. Za největší přínos školení online copywritingu proto nepovažuji poučky o optimální délce titulku či o tom, zda používat v copy negativní výrazy a emoce, ale poznání, že pokud napíši A, musím logicky napsat i B a nezapomenout třeba při textování e-shopu na microcopy nebo potvrzovací e-maily. Očekávejte proto od školení copywritingu spíše nasměrování na správnou cestu než zázračný elixír, po kterém ráno vstanete jako nový Ogilvy.

Odcházeli jste někdy ze školení copywritingu či obsahového marketingu zklamaní? Nějaké školení se vám naopak obzvlášť líbilo? Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Vymyslet titulek a předmět e-mailu pro parní hrnec nebo stahovací pás? Zkuste si to taky!
5 let školení copywritingu ve vašich titulcích: 3. díl
Už 5 let dávám na školení účastníkům stejný úkol: Vylosujte si jeden z produktů a zkuste pro něj vymyslet 2 titulky. 1. p...
Vymyslet titulek a předmět e-mailu pro pantofle nebo pivní podtácek? Není to tak easy.
5 let školení copywritingu ve vašich titulcích: 1. díl
Už 5 let dávám na školení účastníkům stejný úkol: Vylosujte si jeden z produktů a zkuste pro něj vymyslet 2 titulky. 1. pro že...
Rozhovor s Aničkou Sálovou pro Top Vision
Rozhovor pro Top Vision: Jak na interní a externí firemn...
Poslechněte si rozhovor s mou maličkostí pro firmu Top Vision, kde vedu kurzy kreativního psaní ve firemní praxi a kurzy HR ko...
Jak na interní komunikaci a motivaci zaměstnanců?
10 AHA momentů interní komunikace: Report ze školení „in...
Letos jsem si ze školení Top Vision, kde vedu kurzy copywritingu pro firmy, vybrala 2denní školení Základů interní komunikace ...
Povinný čtvrtek byl plný vína a konkrétních příkladů
5 tipů, jak v copy obhájit cenu před zákazníkem
K dnešnímu blog postu mě inspirovala přednáška „Jak proniknout do zákazníkovy hlavy“ od Juraje Saska na Povinném čtvrtku ...
Ungr, Řezáč, Dolejšová: 3 lektoři radí, jak skvěle školit v onlajnu
Ungr, Řezáč, Dolejšová: 3 lektoři radí, jak skvěle školi...
Tentokrát jsem si pro vás připravila na annacopy.cz trochu neobvyklý formát – abych navázala na minulý článek o specifikách šk...