Potuňte si Error 404 page

Mezi prvky, které na svém webu často zapomínáme otextovat, kraluje 404 error page. Zatímco redirecty na 404 z nefunkčních odkazů mnohdy bývají znakem toho, že se nám na webu něco pokazilo (zapomněli jsme přesměrovat odkazy např. po redesignu), návštěvník se na 404 může dostat i prostým překlepem. V podstatě je jen otázkou času, kdy „čtyřistačtyřku“ objeví, a byla by proto škoda nenabídnout mu i zde originální text a vodítko kam dál.

Obrandujte si 404

Není důvod, proč by stránka 404 měla působit jako zjevení z jiného světa, a vedle ostatních vymazlených stránek webu děsila uživatele jako vetřelec z dřevních dob internetu. I zde proto zachovejte jednotný design webu a 404 stránku doplňte textem se stejným tone of voice. Povedených 404 stránek, kterými se můžete inspirovat, najdete desítky.

Atraktivní vizuál i kompletní navigace

Nabídněte cestu z 404

Not Found stránka je pro návštěvníka vždy nepříjemným přerušením jeho cesty po webu a v některých případech zapříčiní i to, že z webu odejde úplně. Proto je žádoucí nejprve vysvětlovat – proč k chybové hlášce došlo, zda se návštěvník nepřepsal –  a následně nabídnout cestu, jak ze šlamastyky jménem 404 ven.

  • Nabídněte link na homepage webu.
  • Vložte sitemap webu.
  • Nabídněte řádek vyhledávání v obsahu webu.
  • Uveďte kontakt na administrátora, kterého může návštěvník v případě přetrvávajících problémů kontaktovat.

404, kterou nedostanete z hlavy 🙂

Žádné slepé uličky

Nezapomeňte směrovat návštěvníka webu a vašeho potenciálního zákazníka ze všech slepých uliček, nejen ze stránky 404. Pro mnohé už se stalo samozřejmostí, že při pročítání blogu nabídnou uživateli tematicky podobné články, a při prohlížení e-shopu zobrazí nakupujícímu podobné produkty. Jako slepou uličku ale občas necháváme například stránku s kontakty, ceníkem nebo představením naší společnosti. Napříč i na konci těchto sekcí proto nabízejte uživateli relevantní odkazy na další části webu a zachovávejte logiku, podle které se běžný návštěvník na vašich stránkách pohybuje.

404 jako rozhovor anglických gentlemanů

Narazili jste na opravdu povedenou stránku 404? Napište mi na Facebooku.

 

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Nakupujete podle ceny, nebo podle srdíčka?
Co kupuje annacopy.cz?
Září je tady a pro marketéry všeho druhu to znamená jediné: začíná další sezóna konzumu, a to ta nejvýživnější – vánoční předp...
Co si odnesl copywriter z WebExpo 2018?
Díky mému oblíbenému klientovi DronPro jsme s kolegyní dostaly lístky na letošní WebExpo. I když dojem z prvního dne...
I copywriter potřebuje svůj vercajk
5 nástrojů, bez kterých se při copywritingu neobejdu
Nahlédněte do mé copywriterské rutiny a seznamte se s 5 užitečnými nástroji: 1.      Rozšířen...
Nový web annacopy.cz k 10. výročí blogu
Asi jste si všimli, že se na annacopy.cz něco stalo. Nebo že naopak bylo na blogu několik měsíců nějak nezvykle ticho. Chvíli ...
Kraď jako umělec, ukaž, co děláš a vyhraj!
Jak jste si mohli přečíst u mého narozeninového příspěvku, píšu přes prázdniny knihu pro Albatros. Proto projíždím díla všelij...
Jak na ukázky své práce?
Reference v copywritingu: Jaký mají smysl?
Občas se mi stává, že mě osloví potenciální zákazník se zájmem o copywriting, ale po sdělení hodinové sazby nebo kalkulaci jeh...