Najděte svá power words!

Využijte sílu správných slov v copywritingu

Co jsou power words? Slova, která zaútočí přímo na smysly zákazníka. Využijte je ve svém claimu, mission statementu a všeobecně v prodejních textech, když chcete zahrát na emoce a dodat svému sdělení energii. Pryč s úřednickým odosobněným jazykem – využijte ve svém copy power words!

Power words

Power words, loaded language nebo „jazyk úspěchu“ – všechny pojmy hovoří o slovech a výrazech, která nás mají vybudit k představivosti nebo rovnou k činům. Nemají být příliš nekonkrétní, vzletná či vychloubačná, zároveň nemá jít o klišé nebo slova, která nadužíváme na každém rohu. Nesou emocionální náboj a příjemce sdělení si je vykládá podle vlastních hodnot, zkušeností a světonázoru.

Vám jako copywriterům a marketérům se power words hodí při nahrazování neatraktivních či dokonce negativně vyznívajících výrazů výrazy s pozitivní konotací. Richard Heller to nazývá nahrazením Boo! verze Hurá! verzí.

Boo! verze → Hurá! verze

utrácení → investice

byrokracie → veřejná služba

režim → vláda

problém → výzva

Na školeních analogicky doporučuji nahrazovat racionální slova za smyslová…

Racionální → Smyslová

poskytnout → dát

bezplatný → zdarma

dozvíte se → zjistěte, odhalte

zvolit → vybrat

doporučení → rada

oznámit → říct

kvalitní → lepší

uplatnit → využít

obdržet→ dostat

… a používat univerzálně ta, která lidé milují.

vy/ty
objevte
nové
ušetřete
bezpečí
garantujeme
láska
jednoduše
zdraví

Stanovte si pro svůj projekt vlastní sadu power words – taková, která vás vystihují a zároveň vyvolají v publiku žádoucí emoční odezvu.

A rada na závěr? Používejte více akčních sloves na úkor podstatných jmen. Váš text hned získá dynamiku nezatíženou popisným balastem. V příštím postu zkusíme zaujmout zákazníka pomocí teorie reprezentačních systémů.

Zaujalo vás téma mého blog postu? Přijďte si aplikaci power words do svých textů vyzkoušet na jedno z mých školení copywritingu.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Jak vylepšit pracovní inzerát, aby zůstal srozumitelný?
Jak napsat pracovní inzerát a zaujmout (!nezmást!) kandi...
V září a říjnu jsem zase hodně školila, a to především lidi z HR. Jedno školení bylo zaměřené vyloženě na vylepšení ...
GDPR pro copywritery 3. díl: Osobní marketing copywriter...
Teď se na chvíli oprostěte od své dosavadní pozice jako zpracovatele osobních údajů, který pracuje dle pokynů svých klientů (j...
Jak pracovat s trademarkem nebo copyrightem produktů v p...
Znáte to – přijde zadání od renomovaného klienta, který vlastní několik ochranných známek, patentů, registered trademarks a bů...
Nejznámější příklad hypertellingu aneb vzácná fotka lasičky jedoucí na datlovi od National Geographic potuněná tvořivým publikem
5 trendů v copywritingu a obsahu pro rok 2021
Nikdy jsem článek snažící se předpovídat trendy pro svůj blog nepsala, tak mi dovolte s koncem roku 2020 premiéru. Zavěšt...
Online strategie, copy a analytika z netradičním kabátě
Potkejte se s annacopy.cz na FuckUp Night s Content Wiza...
Potkejte se s annacopy.cz na 1. narozeninách obsahové agentury Content Wizards ve stylu FuckUp Night. Startujeme 24. 11. v 19:...
GDPR pro copywritery 1. díl: Chraňte si zadek
Máte strach? Ti, kteří zaslechli o novém nařízení EU o ochraně osobních údajů, už určitě nějaký čas nervózně ohlodávají tužku....