Najděte svá power words!

Využijte sílu správných slov v copywritingu

Co jsou power words? Slova, která zaútočí přímo na smysly zákazníka. Využijte je ve svém claimu, mission statementu a všeobecně v prodejních textech, když chcete zahrát na emoce a dodat svému sdělení energii. Pryč s úřednickým odosobněným jazykem – využijte ve svém copy power words!

Power words

Power words, loaded language nebo „jazyk úspěchu“ – všechny pojmy hovoří o slovech a výrazech, která nás mají vybudit k představivosti nebo rovnou k činům. Nemají být příliš nekonkrétní, vzletná či vychloubačná, zároveň nemá jít o klišé nebo slova, která nadužíváme na každém rohu. Nesou emocionální náboj a příjemce sdělení si je vykládá podle vlastních hodnot, zkušeností a světonázoru.

Vám jako copywriterům a marketérům se power words hodí při nahrazování neatraktivních či dokonce negativně vyznívajících výrazů výrazy s pozitivní konotací. Richard Heller to nazývá nahrazením Boo! verze Hurá! verzí.

Boo! verze → Hurá! verze

utrácení → investice

byrokracie → veřejná služba

režim → vláda

problém → výzva

Na školeních analogicky doporučuji nahrazovat racionální slova za smyslová…

Racionální → Smyslová

poskytnout → dát

bezplatný → zdarma

dozvíte se → zjistěte, odhalte

zvolit → vybrat

doporučení → rada

oznámit → říct

kvalitní → lepší

uplatnit → využít

obdržet→ dostat

… a používat univerzálně ta, která lidé milují.

vy/ty
objevte
nové
ušetřete
bezpečí
garantujeme
láska
jednoduše
zdraví

Stanovte si pro svůj projekt vlastní sadu power words – taková, která vás vystihují a zároveň vyvolají v publiku žádoucí emoční odezvu.

A rada na závěr? Používejte více akčních sloves na úkor podstatných jmen. Váš text hned získá dynamiku nezatíženou popisným balastem. V příštím postu zkusíme zaujmout zákazníka pomocí teorie reprezentačních systémů.

Zaujalo vás téma mého blog postu? Přijďte si aplikaci power words do svých textů vyzkoušet na jedno z mých školení copywritingu.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Jak nastavit a vést obsah na online projektu, aby všichn...
Obsah je jedna z disciplín, která snad bordel přitahuje. Jak nastavit a vést obsah na webovém projektu, abyste si za pár ...
Povinný čtvrtek byl plný vína a konkrétních příkladů
5 tipů, jak v copy obhájit cenu před zákazníkem
K dnešnímu blog postu mě inspirovala přednáška „Jak proniknout do zákazníkovy hlavy“ od Juraje Saska na Povinném čtvrtku ...
Co je to nudge? Lepší pošťouchnout, než nutit.
Co je to Nudge a jak ho využít v obsahovém marketingu?
Tlak vyvolává protitlak, a tak, když někoho k něčemu nutíme, obvykle se akorát naštve a naše přání nesplní. Známe to u dětí, a...
Nejste tak chytří, jak si myslíte
Nechci vás hned takhle zkraje urážet – to jen cituji název knížky, která se mi dostala do ruky pod originálním názvem „You Are...
Online strategie, copy a analytika z netradičním kabátě
Potkejte se s annacopy.cz na FuckUp Night s Content Wiza...
Potkejte se s annacopy.cz na 1. narozeninách obsahové agentury Content Wizards ve stylu FuckUp Night. Startujeme 24. 11. v 19:...
GDPR pro copywritery 1. díl: Chraňte si zadek
Máte strach? Ti, kteří zaslechli o novém nařízení EU o ochraně osobních údajů, už určitě nějaký čas nervózně ohlodávají tužku....