S Šenkapounem v posteli: Recenze knihy Webcopywriting pro samouky

Přebal povedené copy knížky od Pavla Šenkapouna

Vánoční čas mi dopřál trochu klidu na čtení a pro sváteční povalování jsem si vybrala jako společníka novou knihu Pavla Šenkapouna o copywritingu. A „nejlepší copywriter“ nezklamal. Knížka je to na pohled i omak pěkná a to, co se skrývá uvnitř, je ještě pěknější. Pavel samoukům a internetovým podnikatelům nevěší bulíky na nos a navíc jim dává velkou porci naděje, že obsah pro svůj web zvládnou obstarat sami.

Pavel je inteligent a dává to najevo

Chvíli jsem si zvykala na Pavlův filozofující styl, ale celkově bylo příjemné číst text, ze kterého čiší autorova inteligence a široký rozhled (občas jsem autora až podezřívala z mírného předvádění se). Probíranou látku pan učitel prokládá příklady a paralelami z mnoha disciplín lidské činnosti, což vytváří osvěžující a mnohotvárný celek. I ty nepříliš originální citáty v úvodu jednotlivých kapitol jsem nakonec vzala na milost. Po přečtení knihy mám nakonec dojem, že jsem se víc poznala Pavla a jeho způsob uvažovaní (a také spoustu latinských výrazů), než že by mi v hlavě utkvěla nějaká konkrétní doporučení z knížky.

Náhled knihy Webcopywriting pro samouky
Jak se z lamy stát osvíceným obsahovým marketérem, foto zdroj: o-psani.cz

Pavel není dogmatik a sází na zdravý rozum

Největší devízou knihy je podle mě to, že autor zbytečně copywriting a obsahový marketing neproblematizuje. Naopak cílovou skupinu svých čtenářů – začínající internetové podnikatele – pobízí, aby veškerá doporučení brali s rezervou, nesnažili se je aplikovat absolutně a hlavně věřili sami sobě podle hesla z jeho webu: „Nejlepší copywriter jste vy“. Tento přístup je mi maximálně sympatický a sama se jím při komunikaci s klienty poptávající copywriting řídím – vždy je lepší, když napíšete obstojný, autentický text vy sami, než aby ho za každou cenu psal copywriter, který vašemu oboru podnikání patrně nikdy nebude rozumět stejně dobře jako vy. Analogie s Březinou, Tlustým a Demirhanem je velice srozumitelná a hezky knihu zarámovala.

Pavel sepsal úvod do obsahového marketingu pro každého

Knihu Pavla Šenkapouna bych doporučila každému internetovému podnikateli či začínajícímu marketérovi, ale hlavně všem potenciálním klientům, kteří by tak získali základní minimum pro smysluplnou online prezentaci a realistickou představu o copywritingu a jeho možnostech.  I přes na první pohled matoucí strukturu jde totiž o chytře vystavěné vyprávění o tom, jak by měl vypadat váš web, váš obsah a jeho online propagace, a to bez absolutních pravd, arogantního všeználkovství nebo přihřívání vlastní copy polívčičky. Naučit se o obsahu přemýšlet je totiž často důležitější, než získat 10 osvědčených pravidel pro napsaní úderného headlinu.

Pavel Šenkapoun
Pavel má být na co pyšný

A jak se líbila knížka vám? Je lepší než příručka copywritingu z naší dílny? Kterou více ocení copywriter a kterou začínající online podnikatel? Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Stačí přečíst jedinou knihu o copywritingu. Která to je?
Ne, není to ta moje (ha ha). Když jsem si v jedné internetové diskuzi přečetla, že jedinou knížku, kterou stačí copywrite...
Tajemství nejlepších spíkrů
Tajemství nejlepších spíkrů: Co jsem se naučila na škole...
Jednou za čas vyměním svoji pozici přednášejícího lektora za pozici řadového účastníka školení. Chci se podívat, jak školí jin...
Honzo, jako nebylo to úplně špatný počteníčko :-)
Honza z Inizia: Otrapa, nebo génius? Aneb Recenze brožur...
Málem jsem se po… smíchy, když mi kamarád dal k Vánocům jeden z počinů legendárního Honzy z Inizia – brožuru Pr...
Kraď jako umělec, ukaž, co děláš a vyhraj!
Jak jste si mohli přečíst u mého narozeninového příspěvku, píšu přes prázdniny knihu pro Albatros. Proto projíždím díla všelij...
Prodávat je lidské od Daniela Pinka
Všichni jsme obchoďáci
Čas na nepravidelný čtenářský koutek. Tentokrát jsem si na nedělní odpoledne vytáhla knížku Daniela Pinka: To Sell is Human, k...
Žlutá kniha budování značky Michal Pastier recenze
Recenze: Žltá kniha Michala Pastiera jako bible brandu, ...
Na tuhle knihu jsem se hodně těšila. I proto, že neopomenu vymést většinu akcí, kde Michal Pastier vystupuje. Od té doby, co j...