Školní CopyCamp, Copykniha a jak mi spadl hřebínek

Nostalgie na školním CopyCampu

Poslední půlrok byl pro annacopy.cz více než intenzivní – s kolegy z H1.cz jsme na jaře sepisovali „Copyknihu“, jak pracovně říkáme naší příručce o copywritingu, která vyšla před 2 týdny v nakladatelství Computer Press, a od května jsme začali pracovat na novém ročníku CopyCampu – tentokrát ve školním stylu. Chtěla bych vám přiblížit, jak oba tyto počiny vznikly, a nebude chybět ani závěrečná katarze 🙂

Copywriting: Pište texty, které prodávají

Loni v létě jsem se ocitla v Brně v nakladatelství Albatros Media, kde jsem školila copywriting místní redaktory, kteří, jak jsem záhy zjistila, se specializují na naučnou literaturu. V přestávce ke mně přistoupil redaktor Libor Pácl, že tady má takovou knížku o copywritingu, která se docela dobře prodává, ale je už 2 roky stará a potřebovala by zaktualizovat. „Nechtěla byste se toho ujmout, nebo příručku znovu zpracovat s kolegy v Hájedničce?“

Zajímavá nabídka, řekla jsem si, ale protože jsem asi za týden měla odlétat na 2 měsíce do USA zkoumat americké copy, předala jsem poptávku do firmy a doufala, že se s tím nějak poperou. Jak už to občas bývá, vizitka pana Pácla putovala do šuplíku a nic se nedělo… až do mého lednového nástupu na full-time do H1.cz jako Content Marketing Strategist. Soukolí se začalo rozjíždět a ke spolupráci se přihlásili Zuzana Veselá, Jana Šupolíková, Lucka Jebavá a Jirka Viktora.

Copywriter, editor a krotitel v jedné osobě

Idea, náplň i rozsah knihy se měly držet původní verze z roku 2012, takže jsme se po odsouhlasení naší revidované koncepce pustili do práce. Počáteční nadšení rychle vystřídala dřina po práci a o víkendech, korektury a urgování, eufemisticky řečeno, některých více „free“ kolegů, aby dodali své kapitoly 🙂

Termín odevzdání 30. 6. se blížil a 12hodinové závěrečné korektury mě málem připravily o rozum. Znáte ten pocit, když už se s tou diplomkou plichtíte půl roku a už tu „věc“ úplně nenávidíte? Po odevzdání se naštěstí zase rozplynul a nás už čekalo „jen“ několik kol autorských korektur. A nakonec to nejlepší: křest knihy na školním CopyCampu.

Příručka Copywritingu pro online i offline
Příručka copywritingu pro online i offline

Jak vznikal školní CopyCamp?

Začalo to rozpačitě – v březnu z H1.cz odešla Pavlína Louženská a v květnu šla na mateřskou dovolenou Jana Šupolíková, duchovní matky této kultovní akce. Zbyl nám po nich jen nápad na téma – zářijový školní CopyCamp. Říkala jsem si: „Super téma, ale co teď? Zvládnu to celé „zmenežovat“? Budu mít podporu ze strany H1.cz?“  Ale šli jsme do toho – hlavní oporou se mi stala Zuzka Veselá a trpěliví kluci ze SEO a UX, jmenovitě Pavel Martinovský a Luboš Květ.

Protože víme, že videoobsah je král (i díky přednášce Adama Reinbergera) pojali jsme teasing na CopyCamp jako sérii videí od našich spíkrů, které měly po celé léto navnaďovat návštěvníky na spuštění prodeje vstupenek. V nich navíc odpovídali na otázky týkající se jejich školních let. A podařilo se – vstupenky byly pryč za 14 dní. Teď už nám zbývalo jen CopyCamp „odbavit“. Potvrdilo se, co sice všichni víme, ale nechtěli jsme si to připustit: nemůžete pamatovat úplně na všechno, wi-fi obvykle na 99 % spadne, technika si z vás párkrát vystřelí a lidský faktor je věc nevyzpytatelná 🙂

I tak jsme si školní CopyCamp užili a já bych dnes už článek o vánočním CopyCampu a Shopexpu psala mnohem smířlivěji. Je to totiž fakt fuška a vážím si všech, kteří se do ambiciózních i menších projektů pouštějí – ať už jde o psaní vlastní knihy nebo organizaci oborové konference. Protože, kdo nic nedělá, nic nezkazí. To ví i vaše bába.

Líbila se vám knížka, nebo naopak nelíbila? Zaujal vás CopyCamp?  Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Dorazíte?
Potkejte se s annacopy.cz na Shopexpo a E-shop víkendu
Chcete se přesvědčit, zda annacopy ví, o čem mluví? Chcete navíc nasát nové znalosti o internetových obchodech a prakticky si ...
V copywritingu se představa s realitou nemusí potkat
Kariéra copywritera: Očekávání vs. Realita
Pokaždé, když na svých kurzech nebo marketingových akcích vidím ty rozzářené oči plné naděje a očekávání, říkám si: „Chudák, n...
Nakupujete podle ceny, nebo podle srdíčka?
Co kupuje annacopy.cz?
Září je tady a pro marketéry všeho druhu to znamená jediné: začíná další sezóna konzumu, a to ta nejvýživnější – vánoční předp...
No nekup to!
Vietnamské copy: Držte si peněženky!
Jak mnoho z vás ví, poslední měsíc jsem strávila toulkami po Vietnamské socialistické republice. Název mate, ale setkala ...
Čím více detailů, tím lepší copy
Bez briefu ani ránu. Co musí copywriter vědět o vašem pr...
Cesta ke copy, které zaujme a zahraje na správnou strunu zákazníkovy povahy, začíná u vyčerpávajícího breifu všech zainteresov...
Pivo jako kráva
Americké copy aneb Čím se (ne)inspirovat?
Po více než dvouměsíční cestě napříč USA, kde annacopy čerpala novou tvůrčí energii, je zase o něco moudřejší, co se týče úder...