4. CopyCamp byl netradiční hned z několika důvodů – odehrál se už 7 měsíců po předchozím „ročníku“, začal až odpoledne a na pódiu chyběla tradiční moderátorka Pavlína Louženská. Téma Vánoc a zamilovaných projektů ovšem tradičně doplnila pestrá směs speakerů a značek. Čistých copypřednášek ovšem bylo pomálu.
Dekadence a zima
Ve 14:00 začal program CopyCampu tentokrát v prostoru kina Royal na Vinohradech. I když jsem měla tu čest navštívit kino už týden předem na promítání filmu Ezopové a zima mi opravdu byla, předpokládala jsem, že více než 100 účastníků CopyCampu prostor příjemně zadýchá. Nestalo se tak a účastníci konference i náš organizační tým si brzy stěžovali na prokřehlé prsty. Celý potemnělý prostor zároveň oproti minulým ročníkům v MeetFactory, Oku a Ponci neevokoval myšlenky na progresivní svět marketingu a copywritingu, ale spíše dekadentní setkání zapomenutých básníků.
Moderování v režii copytýmu H1.cz
Nechci si tzv. s**t do vlastního hnízda, ale Pavlínku se nám nahradit nepodařilo. Výkop a udržování účastníků v bdělém stavu mezi přednáškami jsme si 2 dny před akcí kvůli hospitalizaci Pavlíny vzali na starost my v čele s Janou Šupolíkovou.
I když jsme se snažili, přišlo mi, že speakeři necítili takovou podporu, hlavně při technických problémech, jakou by si zasloužili, a bezradně vzhlíželi směrem k velínu na balkóně Royalu. Dotazy z publika nepřicházely a elán organizátorů i účastníků se pomalu vytrácel, až nedošlo ani na večerní workshop debatování s Irenou Zatloukalovou ze Seznam.cz.
Královny večera: Maru s MKTfest a Bára ze Zoot
A teď k samotnému programu. Z 10 přenášek, které byly tu více tu méně přímo o copywritingu, mě nejvíce zaujalo vystoupení Báry Pilné ze Zoot, které mělo nečekanou hloubku a s kterou jsem se v jejích pocitech z psaní zcela identifikovala. Pokusím se stejně jako ona nepřispívat k vyprazdňování pojmů a přistupovat k psaní moudře a lidsky.
Maru Kortanová, která má na starosti tvorbu obsahu pro Marketing Festival, předvedla přesně takovou přednášku, která CopyCampu sluší – věcnou a konkrétní prezentaci o tom, jak probíhá práce na mezinárodním projektu, jak přistupovat k cílové skupině doma i v zahraničí (diferencovaně a hlavně osobně) a jak zůstat skromný (přiznat si, že i copywriter potřebuje korektora).
Z ostatních přednášek se mi líbil energický projev Kateřiny Borovanské, experiment s 30 odstíny obsahu Máši Dudziakové i podobenství o content marketingu a žádosti o ruku Tomáše Vyskočila.
Někdo září, jiný v září
Líbil se vám 4. CopyCamp, nebo naopak nelíbil? „Lajkery“ určitě potěší, že na září 2015 se chystá už 5. setkání copywriterů, a „dislajkeři“ ho zase mohou vnímat jako zářijový reparát. Ať tak, či onak, využijte Copyporadnu (@copyporadna) holek z Hájedničky, kdykoliv se ocitnete se svým copy v úzkých, a pokud chcete svůj obsah raději svěřit profíkovi od samého začátku, napište mi na annacopy@annacopy.cz.