Živé plakáty, 3D billboardy nebo hologramy: OOH tipy na předvánoční sezónu

V éře protežování digitálního marketingu se často zapomíná na starou dobrou OOH (Out-Of-Home) reklamu. Přitom není ani nedostupná, ani drahá, a co je nejdůležitější – lidi příliš neštve (resp. podle průzkumů „sere“ jen 12 % lidí a 18 % lidí vůbec neobtěžuje, což se nedá říct o vaší nepřeskočitelné reklamě na YouTube, mrk mrk). Zároveň OOH už dávno nejsou jen papírové billboardy a citylighty. Možností je mnohem víc a hodně z nich je inspirováno právě tím, jak se nakupuje a jak funguje online reklama.

OOH je vhodné i pro online projekty a nezruinuje vás

V srpnu jsem se šla před podzimní marketingovou sezónou inspirovat na „OOH snídani“ Acomware. CEO Acomware na úvod vysvětlil výhody OOH reklamy i pro online projekty:

  • Vhodná pro Awareness a Consideration fázi vaší kampaně.
  • OOH a online se dobře kombinují. OOH aktivuje lidi k přímé online návštěvě webu nebo k searchi vašeho brandu.
  • Ideální pro středně velké, rostoucí e-commerce hráče (obrat 100 mil. ročně).
  • Větší pozornost lidí v outdooru vs. videoreklama na soc. sítích, kde získáváme max. 3 až 4 sekundy pozornosti – tedy poměrně malý zásah za hodně peněz.

Dobrou value for money nabízí OOH i oproti TV, kde je problém za menší prostředky „vytlačit dostatečnou frekvenci“ (na TV budete potřebovat minimálně 6–7 mil. na 2měsíční kampaň, zatímco na OOH kampaň to bude zhruba 150– 500 K za 14 dní za srovnatelný zásah). Jaké nové formáty OOH tedy můžeme využít?

Michal Tichý z BigMedia: Už ne OOH, ale DOOH!

Nedáte dopustit na online reklamu a OOH vám přijde jako takový lopotný dinosaurus? Say no more – seznamte se s online reklamou ve venkovním prostředí aneb DOOH 😊 Digitální OOH propojuje OOH s daty a technologiemi, které známe z online marketingu. Příklad: Kampaň pro Wolt v metru, kde se do vizuálů dynamicky propisuje copy podle aktuálního počasí podle zásady „správný obsah ve správný čas“. Dává to smysl, protože podle průzkumů je počasí 2. nejdůležitější faktor ovlivňující chování a nákupy. Jak to funguje? Klient připraví pár základních variant a pomocí spouštěčů z openweather.com se pak zobrazují vizuály odpovídající počasí v síti MetroZoom.

Říkáte si, aha, takže zase musím připravit všechny varianty. Ne tak docela, i kreativy umí DOOH udělat automaticky jako v kampani pro sázkovou kancelář.

A další výhody DOOH?

  • Reklamu vypnete a zapnete, kdykoliv chcete. Nemusíte si bookovat prostor na konkrétní „běhy“ jako u klasické venkovní reklamy. Chystá se i programatický nákup.
  • Můžete zobrazit nekonečně mnoho motivů.
  • Je to ekologické – žádný papír, tisk atd.
  • Cílení nejen podle počasí, ale i situací, konkrétní lokace a času.
  • Propojitelnost s vaším webem, online katalogem a online úprava zobrazených cen.
  • Měřitelnost jako u online reklamy (imprese) nebo TV reklamy (GRP).
  • 400 ploch ve 29 městech – metro, MHD, top lokality u silnic a citylighty.
  • CLV už od 300,-/plochu/den. Čím méně dní, tím dražší cena za jednotku.

Víte, že s BigPlan od BigMedia můžete plánovat a měřit i výkon klasických OOH formátů? Jak? Na základě dat od operátora O2 o pohybu osob a jejich mobilních telefonů. Můžete tak polepit místa, kde se opravdu pohybuje vaše cílovka.

Překvapte netradiční výlohou jako Aperol nebo Tic-Tac

OOH nemusí být jen plakát. Inspirujte se kombinací neotřelých vizuálů a výlohy (třeba názornou ukázkou, v jakém poměru namíchat Aperol nebo výlohou plnou Tic-Taců v nadživotní velikosti) a lentikulárním tiskem, který mění obsah podle úhlu pohledu. Zaujalo? Náročnější „showcase“ začněte chystat zhruba půl roku před spuštěním kampaně.

Oživit můžete i klasické billboardy pomocí 2D a 3D nástaveb, které svítí, pohybují se, točí se nebo jsou předsazené. K dispozici jsou i počítadla, různé možnosti prosvětlení nebo dynamický backlight. V teplém počasí je dobrý nápad vymyslet funkční reklamní nosič – třeba reklamní mlžítka.

3D billboardy a hologramy rozhodně zaujmou

Ještě zajímavější než 3D showcases jsou 3D billboardy (na výrobu počítejte s náklady mezi 50–60 K a poté s 60K/měsíc s tím, že podle obsazenosti se budete střídat s dalšími inzerenty) a 3D holografické panely Holomotion (HLV z Holographic Light Vitrine), které jsou dokonce českým vynálezem. Do nich připravíte prezentaci za zhruba 20 K a pak počítejte s nájmem zhruba 30 K/měsíc.

Vyzkoušejte si, jak by vypadala vaše reklama s vizualizérem BigMedia, a vyhněte se nejčastějším chybám v kreativě. Není vizuál moc busy? Moc malé písmo? Špatná barva pozadí? Otestujte to!

LMS systém: Co to bliká za okny vagónu metra?

Už jste jeli metrem mezi Dejvickou a Bořislavkou? A viděli jste po cestě za okny tzv. LMS reklamu? Chystá se mezi Andělem a Karlovým náměstím a postupně budou přibývat další trasy, kde si můžete jako inzerent pronajmout v budoucnu 20, 40, nebo 60 % času. Aktuálně se pronajímá 50, nebo 100 % za zhruba 600 K na 14 dní. No nekupte to 😊

Kreativní mobilní reklama v pohybu a 3D enhancement

A když už jsme v tunelu metra, tak by byla škoda nevyužít i tramvaje nebo autobusy. MHD polepy jsou stále IN, jen si dejte pozor, ať poptáte na kreativu někoho, kdo má s tímto formátem zkušenosti (aby reklama na dopravní prostředek dobře sedla a nezakrývala více než 20 % oken). A když chcete stvořit nějaký ten virálek – doplňte mobilní reklamu 3D enhancementem, jako to udělala třeba IKEA.

Inspirujte se pro svou další reklamní kampaň a nezapomeňte, že vedle digitálu je tu pořád reálný svět, kde můžete zákazníky často zaujmout mnohem lépe, levněji a hravě.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Copycupcakes byly motivem celé akce. Upekla nám je Jarka Picky Tomšů ze sladke-umeni.cz
1. narozeniny Content Wizards? Rozhodně žádný fuckup!
Nafouknout balónky, připravit dárkové tašky, otevřít Svatomartinské a jde se na to! Ve čtvrtek 24. listopadu, lehce před osmou...
8 věcí, které mě zaujaly na ShopExpo 2015
Vypůjčím si oblíbenou radu z copywriterských školení, jak napsat titulek, který zaujme, a tentokrát vám nenabídnu chronol...
Radek Pernica je opravdu legendární lektor
Co jsem se naučila na 3denním tréninku Legendární lektor...
I profesionální lektor si chce někdy udělat radost a posadit se na „druhou stranu barikády“ – kór, když se 2 roky nedostal na ...
Annacopy.cz na akci Psychologie a reklama v březnu 2024 v kině Přítomnost
Report z akce E-shopista: Psychologie a reklama – tipy j...
Včera jsem po delší době zavítala na nějakou marketingovou konferenci, a protože se dlouhodobě zajímám o psychologii prodeje a...
Tajemství nejlepších spíkrů
Tajemství nejlepších spíkrů: Co jsem se naučila na škole...
Jednou za čas vyměním svoji pozici přednášejícího lektora za pozici řadového účastníka školení. Chci se podívat, jak školí jin...
Místo činu
Copywriterova sobota na Literárním Festu
Převaluju se v posteli a říkám si, že dnes ráno si budík nějak podezřele dává načas. Kouknu na něj a ono už je skoro 8 ho...