Jak nastavit a vést obsah na online projektu, aby všichni byli happy

Obsah je jedna z disciplín, která snad bordel přitahuje. Jak nastavit a vést obsah na webovém projektu, abyste si za pár týdnů nebo měsíců netrhali vlasy, že je to jeden velký chaos? Předám vám pár tipů ze své každodenní praxe.

Myslete strategicky už před první čárkou

Přiznám se – mám ráda líné lidi. Je to proto, že si chtějí maximálně ulehčit život, a tak rádi automatizují a nastavují blbuvzdorné procesy. Také většinou nevymýšlejí za každou cenu originální kraviny, které pak akorát komplikují launch projektu. Už při plánování obsahu proto rozmluvte klientovi bombastické nápady na user-generated content nebo nerealistické představy o možnostech personalizace – tam nejčastěji narážíme při realizaci na problémy. Zákazníci ne a ne přispívat svými zkušenostmi a příběhy a personalizované hlášky uživateli vyhazují nesmysly, i když jejich kódování zabralo skoro víc času než samotný web.

Řekněte si na férovku, kdo a co bude dělat

Když už dáte průchod odvážnějším nápadům, řekněte si s klientem, kdo dané informace a podklady může dodat. Nenechte se ukolíbat tím, že se to „pak nějak udělá“. Neudělá a vy budete viníkem, že obsah není ready. Pokud už v přípravné fázi nevíte, kde podklady pro copy seženete, odpískejte tento druh obsahu, nebo ho přesuňte do druhé fáze po spuštění projektu.

TIP: Slíbil vám klient, že na obsahu bude dělat jeho interní zaměstnanec? Pokud mu platí 120,-/hodinu, má dalších trilión povinností nebo klasickou zaměstnaneckou mentalitu, že plat přijde tak jako tak, zázraky nečekejte. Případně si ho otestujte na zkušebním zadání, a pokud po něm další hodinu jeho text opravujete, vezměte si raději komplet produkci pod svá křídla.

Připravte obsahovou roadmapu

Domluveno? Tak obsahové aktivity a úkoly rozložte do „roadmapy“, podle které se pojede a každý člen týmu v ní uvidí, co se zrovna řeší a do kdy to má být hotové. Pokud pro roadmapu zvolíte nástroj, kdy k jednotlivým milníkům můžete i odpovídající obsah nahrávat, máte nakročeno k hladké a přehledné spolupráci bez dohledávání a přeposílání. Za sebe mohu doporučit Trello nebo Basecamp. V Asana se mi s dokumenty pracuje špatně, protože pokud task uzavřete, dokumenty najdete v jedné společné složce na jedné hromadě.

Obsah je ready a je čas ho nahrát na web nebo do aplikace? Přečtěte si článek Jak naplánovat spuštění nového webu, pokud jste copywriter nebo obsahový stratég.

Máte tip na nástroj, kde se dobře pracuje s obsahem? Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Jak lidé čtou na internetu
Jak lidé čtou na internetu: Reading patterns a jak uprav...
Fakt, že lidé čtou online texty jinak než ty tištěné, jste už určitě slyšeli na spoustě přednášek a školení. Které reading pat...
Co je to nudge? Lepší pošťouchnout, než nutit.
Co je to Nudge a jak ho využít v obsahovém marketingu?
Tlak vyvolává protitlak, a tak, když někoho k něčemu nutíme, obvykle se akorát naštve a naše přání nesplní. Známe to u dětí, a...
valitní příručka pravopisu a typografie je základem práce copywritera
5 typografických chytáků, podle kterých poznáte zkušenéh...
Nemusíte být zrovna copywriter se specializací na tiskoviny, abyste měli základní povědomí o typografii nebo o tom, jak vzniká...
Nejznámější příklad hypertellingu aneb vzácná fotka lasičky jedoucí na datlovi od National Geographic potuněná tvořivým publikem
5 trendů v copywritingu a obsahu pro rok 2021
Nikdy jsem článek snažící se předpovídat trendy pro svůj blog nepsala, tak mi dovolte s koncem roku 2020 premiéru. Zavěšt...
V neustále se měnícím se světě musí být i copywriter trochu chameleon
Přesah copywritera do dalších disciplín marketingu: Co s...
Málokdo vydrží roky plavat v tom samém rybníku, a i když se stále vzdělává ve svém milovaném copywritingu a content marke...
Jak dělám obsahovou strategii pro online projekt: 2. díl Návrh
Jak dělám obsahovou strategii pro online projekt: 2. díl...
Když už máte nashromážděná relevantní data, o čemž jsem se rozepsala v 1. díle seriálu, je na čase se jimi začít probírat...