Jak nastavit a vést obsah na online projektu, aby všichni byli happy

Obsah je jedna z disciplín, která snad bordel přitahuje. Jak nastavit a vést obsah na webovém projektu, abyste si za pár týdnů nebo měsíců netrhali vlasy, že je to jeden velký chaos? Předám vám pár tipů ze své každodenní praxe.

Myslete strategicky už před první čárkou

Přiznám se – mám ráda líné lidi. Je to proto, že si chtějí maximálně ulehčit život, a tak rádi automatizují a nastavují blbuvzdorné procesy. Také většinou nevymýšlejí za každou cenu originální kraviny, které pak akorát komplikují launch projektu. Už při plánování obsahu proto rozmluvte klientovi bombastické nápady na user-generated content nebo nerealistické představy o možnostech personalizace – tam nejčastěji narážíme při realizaci na problémy. Zákazníci ne a ne přispívat svými zkušenostmi a příběhy a personalizované hlášky uživateli vyhazují nesmysly, i když jejich kódování zabralo skoro víc času než samotný web.

Řekněte si na férovku, kdo a co bude dělat

Když už dáte průchod odvážnějším nápadům, řekněte si s klientem, kdo dané informace a podklady může dodat. Nenechte se ukolíbat tím, že se to „pak nějak udělá“. Neudělá a vy budete viníkem, že obsah není ready. Pokud už v přípravné fázi nevíte, kde podklady pro copy seženete, odpískejte tento druh obsahu, nebo ho přesuňte do druhé fáze po spuštění projektu.

TIP: Slíbil vám klient, že na obsahu bude dělat jeho interní zaměstnanec? Pokud mu platí 120,-/hodinu, má dalších trilión povinností nebo klasickou zaměstnaneckou mentalitu, že plat přijde tak jako tak, zázraky nečekejte. Případně si ho otestujte na zkušebním zadání, a pokud po něm další hodinu jeho text opravujete, vezměte si raději komplet produkci pod svá křídla.

Připravte obsahovou roadmapu

Domluveno? Tak obsahové aktivity a úkoly rozložte do „roadmapy“, podle které se pojede a každý člen týmu v ní uvidí, co se zrovna řeší a do kdy to má být hotové. Pokud pro roadmapu zvolíte nástroj, kdy k jednotlivým milníkům můžete i odpovídající obsah nahrávat, máte nakročeno k hladké a přehledné spolupráci bez dohledávání a přeposílání. Za sebe mohu doporučit Trello nebo Basecamp. V Asana se mi s dokumenty pracuje špatně, protože pokud task uzavřete, dokumenty najdete v jedné společné složce na jedné hromadě.

Obsah je ready a je čas ho nahrát na web nebo do aplikace? Přečtěte si článek Jak naplánovat spuštění nového webu, pokud jste copywriter nebo obsahový stratég.

Máte tip na nástroj, kde se dobře pracuje s obsahem? Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Co vás v e-mailu spolehlivě naštve?
Jak psát e-maily: Jak na strukturu, styl a etiketu e-mai...
Ne, dnes to nebude o e-mailingu nebo newsletterech, jak byste možná od copywritera čekali. Bude to o běžné e-mailové komunikac...
Využijte "zvědavostní mezeru" nebo "zvědavostní disonanci"
Co je curiosity gap a jak ho využít v copywritingu?
Angličtináři asi už tuší – jde o vyvolání zvědavosti v titulku, perexu nebo předmětu e-mailu tak, aby se uživatel proklik...
Má roky zkušeností, peníze a nakupuje pro 4 generace
Jak psát pro seniory
No hlavně jim neříkejte senioři: dala by se shrnout message tohoto články. Jo a taky nepoužívejte anglicismy 😊 Jaké další tip...
Ať vás v novém roce provází síla... AI vás bude provázet na 100 %
Nebuďte na sebe tak přísní, nejen v content marketingu (...
Jestli čtete nějaký ten rok můj blog, buď se obsahu věnujete na plný úvazek, nebo jste minimálně vyzkoušeli pár mých tipů. A u...
Jak efektivně editovat výstupy z AI?
Vítejte v roce editace! Jak rychle editovat a zvládnut t...
Letos se bude editovat. A hodně. A rychle. Protože už přece nikdo nebude dělat texty „from scratch“! Bude editovat výstupy z A...
GDPR pro copywritery 3. díl: Osobní marketing copywriter...
Teď se na chvíli oprostěte od své dosavadní pozice jako zpracovatele osobních údajů, který pracuje dle pokynů svých klientů (j...