annacopy

CopyCamp byl lásky čas, Pavlínky zval ku lásce hlas

Letošní zamilovaný CopyCamp byl opravdu k zulíbání. Program byl pestrý, organizace jela až na nedostatek pochutin díky copy holkám z H1.cz jako po másle (Co bychom se nepochválily, že…) a copy komunita si mohla nejen na panelovce vyměnit dojmy z oboru reklamy, content marketingu nebo PR.

Křeslo pro hosta čeká

Křeslo pro hosta čeká

První blok ve znamení obsahové strategie a projektového řízení

Celý copy den moderovala Pavlína Louženská z H1.cz a mezi přednáškami nám nedopřála oddychu – seznamovacími úkoly nás nutila si přesedat, vyměňovat si tajemství a s partnerem vedle nás pomyslně postupovat na další mety od prvního rande až po zásnuby. Pomoci novým láskám měla i speciální networkingová hra.

Právo 1. přednášky využila manažerka copy týmu z H1.cz Jana „Momo“ Moravcová, když nás s dotírajícími radami našich maminek na pozadí prováděla pravidly konzistentní obsahové strategie, která myslí na copywriterovo i klientovo dobro. Zároveň jsem se dozvěděla amazing fact, že nový FB už neumožňuje „šťouchání“.

Poté se slova ujala Tereza Vondráková z Marketing&Media, která velice trefně vypíchla nutnost reagovat na vývoj směrem k personalizovaným kampaním, neboť ty plošné jsou čím dál méně účinné. Údaje o chování uživatelů na internetu a zákazníků v kamenných obchodech pak lze využít k jejich podchycení při nakupování např. pomocí lokalizačních beaconů a mobilních telefonů.

Karel Borovička z agentury Innovio na nás nastoupil s tzv. logickým rámcem – dokumentem s jehož pomocí bude projekt vždy „on track“, každý bude vědět, kde je jeho místo, a klient dostane přesně to, co si objednal a za co zaplatil. Ptá se někdo z týmu „proč“? Odkažte ho právě na logický rámec.

Jiří Sekera z Refresh pak zakončil první blok programu kritickým zamyšlením „nad dopisy copywriterů“ a etabloval nový pojem NEJDEismus. Bylo i štěňátko a putovní čepice pro kverulanty.

Jiří Sekera nám předvedl debilní kecy copywriterů v reálných kampaních

Jiří Sekera nám předvedl debilní kecy copywriterů na reálných kampaních

2. části kralovaly sociální sítě, PPC a osobní branding

Po řízkovém fiasku nastoupil originální Honza Suda z Quisma se zajímavým i zábavným insightem do komunikace na sociálních sítích. Hlavní sdělení? Netahejte claimy z ATL kampaní do on-linu, kde zákazníci očekávají jiný způsob interakce. K potěšení milovníků čísel obsahovala prezentace i nějaké to měřeníčko znázorněné na různých variantách postů – síla vhodně zvoleného slova může přinést až o 11 500 clicků více na 1 mil. impresí a ušetřit až 53 000 ve stotisícovém rozpočtu klikací kampaně. Podle mě nejlepší prezentace s vyváženým mixem názornosti i přidané hodnoty ze strany speakera, i když jsem byla prvně předpojatá kvůli Honzovým neortodoxním brýlím.

Síla slov podle Honzy Sudy

Měřitelná síla slov podle Honzy Sudy

Petra Brodilová se věnovala nejkratším copy útvarům, které najdou uplatnění hlavně v PPC kampaních. Velmi návodná prezentace pomohla všem, jejichž denním chlebem jsou právě internetové inzeráty.

Maru Grafová aka Sibiřanka z Bubble prezentovala svoje doporučení pro osobní branding na internetu. „Co o vás lidé říkají, když nejste v zrovna v místnosti,“ lze podle Marie účinně ovlivňovat tweety, FB posty nebo blogem, který je atraktivní pro cílovou skupinu, zabývá se pro ni zajímavou agendou a používá k tomu vhodné nástroje.

On-line PR podle Nejsmeagentura.cz a Pooh.cz

3. blok odstartoval po dortíkové pauze s energickou dvojící Míša Gregorová a Adéla Flejšarová, jejichž výstup zářil upřímností a poctivou prací, kterou si holky budují jednu z nejlepších pověstí v PR businessu. Poslání bylo jasné: Dejte na intuici, oslovte sami klienty, pro které chcete pracovat, a když už konečně máte volný čas, tak si to flákání užijte.

Míša a Adéla s radami pro všechny freelancery

Míša a Adéla s radami pro všechny freelancery

Na závěr celého přednáškového dne vystoupila známá internetová persóna Daniel Dočekal, který přednesl pel-mel faktů i vlastních zkušeností ze světa digitálního PR.

Dan Dočekal radí, jak na harmonizovat své PR aktivity, aby měly ten správný efekt

Dan Dočekal radí, jak na harmonizovat své PR aktivity, aby měly ten správný efekt

K workshopům: Letos jsem se bohužel na žádný nedostala, ale dojmy participujících z Pavla Šenkapouna, 123slov.cz a Marcela Kupky byly veskrze pozitivní.

Na afterparty nás letos zbylo jen pár, ale o to více jsme si užili „stínové disco“ a rozervané básníky z východních Čech. Na baru si povídalo pár zasvěcenců, Marek Prokop sklidil svůj čajový servis a já se odebrala do víru noční Prahy. A příští CopyCamp bude zase až za rok… ach jo.