Co jsou power words? Slova, která zaútočí přímo na smysly zákazníka. Využijte je ve svém claimu, mission statementu a všeobecně v prodejních textech, když chcete zahrát na emoce a dodat svému sdělení energii. Pryč s úřednickým odosobněným jazykem – využijte ve svém copy power words!
Power words
Power words, loaded language nebo „jazyk úspěchu“ – všechny pojmy hovoří o slovech a výrazech, která nás mají vybudit k představivosti nebo rovnou k činům. Nemají být příliš nekonkrétní, vzletná či vychloubačná, zároveň nemá jít o klišé nebo slova, která nadužíváme na každém rohu. Nesou emocionální náboj a příjemce sdělení si je vykládá podle vlastních hodnot, zkušeností a světonázoru.
Vám jako copywriterům a marketérům se power words hodí při nahrazování neatraktivních či dokonce negativně vyznívajících výrazů výrazy s pozitivní konotací. Richard Heller to nazývá nahrazením Boo! verze Hurá! verzí.
Boo! verze → Hurá! verze
utrácení → investice
byrokracie → veřejná služba
režim → vláda
problém → výzva
Na školeních analogicky doporučuji nahrazovat racionální slova za smyslová…
Racionální → Smyslová
poskytnout → dát
bezplatný → zdarma
dozvíte se → zjistěte, odhalte
zvolit → vybrat
doporučení → rada
oznámit → říct
kvalitní → lepší
uplatnit → využít
obdržet→ dostat
… a používat univerzálně ta, která lidé milují.
vy/ty
objevte
nové
ušetřete
bezpečí
garantujeme
láska
jednoduše
zdraví
Stanovte si pro svůj projekt vlastní sadu power words – taková, která vás vystihují a zároveň vyvolají v publiku žádoucí emoční odezvu.
A rada na závěr? Používejte více akčních sloves na úkor podstatných jmen. Váš text hned získá dynamiku nezatíženou popisným balastem. V příštím postu zkusíme zaujmout zákazníka pomocí teorie reprezentačních systémů.
Zaujalo vás téma mého blog postu? Přijďte si aplikaci power words do svých textů vyzkoušet na jedno z mých školení copywritingu.