Copywriterův pracovní stůl podle Ogilvyho a další tipy, jak přežít zbytek léta

Ogilvyho pracovní stůl ve spolupráci s katedrou duševní hygieny v Oxfordu

Mezi méně známé části Ogilvyho odkazu patří jeho studium na poli ergonomie copywriterova stolu. Navázal na starší teorii pracovního stolu podle Leffinqwella a navrhl ideální „layout“ pro parné letní dny. Exkluzivně vám ho přináší annacopy.cz spolu s dalšími užitečnými tipy na příjemnější psaní.

Chlazení umístěte do zóny A4

Abychom se lépe orientovali, rozdělili jsme celou plochu Ogilvyho pracovního stolu na 10 sektorů: A1-B5. Stejně jako Leffinqwell nedokázal ani Ogilvy uspokojivě vyřešit problematiku pole B5, neboť v roce 1999 zesnul. Prázdné místo v sektoru B5 nabízí hypotézu, že zde si Ogilvy odkládal sklenku s brandy, ovšem důkaz pochopitelně chybí. Já i přesto doporučuji do tohoto sektoru umístit lehce alkoholický nápoj – čím barevnější, tím lepší. Místo v práci, si tak budete připadat jako v plážovém baru. Nouzovou variantou je umístění briefu.

Když dochází inspirace

Zavařuje se vám hlava a „fakt už nevíte“? Otevřete svůj zlodějský pytel! Cože? Vy ho ještě nemáte? Zlodějský pytel je pomyslná zásoba nápadů, zajímavých rčení, hesel a slov, která jste porůznu zaslechli, viděli nebo přečetli. Vždy když vás něco trkne do nosu a zaujme, vložte to (zapište si to) do svého zlodějského pytle. Až příště vyschne pramen vaší inspirace, zalovte v pytli a uvidíte, že se vám nápady odložené na horší časy náramně hodí.

Jak si nezkazit oči

Nejen k létu se váže větší náchylnost copywriterova zraku k poškození stálým zíráním do počítače nebo pročítáním stohů textů k editaci. Ovšem nejvíce dostanou oči zabrat, když si v příjemném letním dni vezmete počítač na zahradu a skrze slunce mžouráte na svůj monitor. Sice se hezky opálíte, ale odrazy světla vám pravděpodobně způsobí nepříjemný bolehlav. Jak udržet svůj zrak svěží a oči odpočaté?

  • Nebojte se dívat do blba. Optici radí střídat intenzivní sledování monitoru se zamyšleným díváním do dálek, nejlépe na oblohu či zeleň – třeba z okna vaší kanceláře.
  • 1 hodina online/20 minut offline. Oftalmologové pravidlo výše ještě specifikují. Hodinu práce na počítači vyrovnejte 20 minutami jiné činnosti. Schválně, kdo z vás to v pondělí obhájí před šéfem.
  • Správná velikost písma a střídání barev. Využijte možnosti moderních technologií a zkoušejte, jaká velikost písma je pro vás nejpříjemnější. Když už cítíte, že se oči unavují, ale víte, že prostě musíte pokračovat, zkuste si číst dokumenty v negativu – bílé na černém. Oči ocení změnu.

Máte svoje vlastní triky, jak si zpříjemnit psaní? Co byste umístili do pole B5? Napište mi na Facebooku nebo mi napište dopis, ať si nekazíte oči u počítače.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Nostalgie na školním CopyCampu
Školní CopyCamp, Copykniha a jak mi spadl hřebínek
Poslední půlrok byl pro annacopy.cz více než intenzivní – s kolegy z H1.cz jsme na jaře sepisovali „Copyknihu“, jak ...
V copywritingu se představa s realitou nemusí potkat
Kariéra copywritera: Očekávání vs. Realita
Pokaždé, když na svých kurzech nebo marketingových akcích vidím ty rozzářené oči plné naděje a očekávání, říkám si: „Chudák, n...
Prvky obsahového marketingu zdroj: econsultancy.com
Proč se chováte macešsky ke svému webu?
Vždycky mě fascinuje podnikatel či firma, která vrazí do vývoje svého webu desetitisíce ne-li statisíce korun – dohlédne...
Závodit, nebo spolupracovat?
Měl by copywriter pracovat pro více klientů ze stejného ...
K novému blogpostu mě inspirovala nedávná schůzka s potenciálním klientem. V našich firemních referencích nalez...
Zdroj: Matthew Shave
Test: Jaký jste typ copywritera? Burnett, Saatchi, nebo...
Jelikož je duben aprílovým měsícem, připravila jsem si pro vás takový testík à la Bravíčko. Zjistěte ve vážném/nevážném testu,...
Údržba sice není tak sexy, ale je naprosto nutná, aby vám projekt nezahnil
Každý chce stavět, málokdo chce udržovat
Nesnáším rozdělení na kreativce a dotahovače a podobné typologie členů týmu, protože si z nich často kolegové dělají výml...