Copywriterova sobota na Literárním Festu

Místo činu

Převaluju se v posteli a říkám si, že dnes ráno si budík nějak podezřele dává načas. Kouknu na něj a ono už je skoro 8 hodin – no do háje, že já si ho blbě nastavila? A taky že jo. Přitom ideálně v 8 už jsem měla být podle organizátorů Literárního Festu na místě. Hážu na sebe chaoticky svršky a běžím na tramvaj. Začátek teda nic moc, ale pak už na mě čekal slunečný den plný inspirace a skvělé atmosféry, kterou vytvořili lektoři i aspirující literáti v budově Literární akademie.

4 z 10

Stihla jsem do sebe ještě narvat bábovku a pak už běžím do 4. patra na slavnostní zahájení festivalu, kde promlouvají hlavní organizátoři z Naučmese.cz. Princip festivalu mě zaujal – z deseti 90minutových kurzů si vyberete 4, které se vám zdají nejpřínosnější, i když mě mrzelo, že nemůžu vidět vše. Lektoři vlastně vedli svůj kurz 4krát za sebou, pokaždé pro jiné publikum.

Jak prorazit na netu s Michelle Losekoot

Já si jako první v pořadí zvolila kurz Michaely „Michelle“ Losekoot, protože jsem Růžovou pandu chtěla konečně vidět naživo. A vyplatilo se – Michelle vypadá akčně a kurz rychle „odsejpá“. Předává nám svoje zkušenosti s blogováním, ukazuje své další projekty a demonstruje na nich, jak vlastní tvorbu propagovat, jak se vyrovnat s osobní nejistotou a jak podpořit svou přirozenou kreativitu. Dozvěděli jsme se, jak vydat e-book, jak začínali slavní autoři a že i v dnešní době je cool být členem literárního kroužku.

Storytelling s Dominikou Šindelkovou

Po pauzičce na kávu jsem zamířila na kurz storytellingu, který místy připomínal absurdní, ovšem extrémně vtipné, drama. Profesionální storytellerka Dominika nás vedla při vyprávění příběhu o chlapci jménem Kořala. Jeden účastník po druhém postupně doplňoval jeho životní story, následovalo rozpracování jednotlivých postav ve skupinách, až nakonec příběh nabral doslova bestiální rozměry. Hodně zábavný kurz, který účastníky doslova pohltil.

Vizuální podoba knihy se Sašou Horovou

Výtvarná redaktorka nakladatelství Albatros nám sice nenabídla „vyhajpovaný“ kurz ve stylu dnešních přemnožených ideamakerů, ale přiblížila nám, jak prakticky probíhá spolupráce při tvorbě nové publikace. Sehráli jsme si scénku inspirovanou každodenními diskuzemi nad návrhem knihy mezi redaktorem, autorem a ilustrátorem, otextovali jsme dětské leporelo a získali jsme praktické tipy, jak svůj literární výtvor udat nakladateli. Rada zní jasně: Nespamujte plošně nakladatelství a neposílejte ukázky na jejich univerzální e-mail. Vytipujte si konkrétního redaktora, který se věnuje vašemu tématu, oslovte přímo jeho a nebojte se i konkretizovat, koho má vaše dílo potenciál zaujmout a proč.

Simulace boje mezi autorem a redaktory o podobu knihy

Blogujte a buďte vidět s Lucií van Koten

Blížil se večer i moje poslední příležitost nasát zajímavé know-how. Zamířila jsem na kurz Lucie van Koten, která nám vyprávěla o peripetiích se svým blogem Život podle Lucie a jak se jí ho podařilo nastartovat tak, až získala ocenění Blogerka roku. Lucie dodala odvahu všem, kterým blog nešlape úplně podle jejich představ, a popsala situace, se kterými se může každý aspirující bloger identifikovat. Poradila, jak stavět na 1. místo své čtenáře a naopak upozadit své ego, a přidala i tipy, jak si psaním blogu vydělat pár kaček.

Sympatická blogerka roku
Sympatická blogerka roku

8 z 10

Jelikož se Literární Fest konal ve škole, dovolím si ho i oznámkovat. Nemůžu říci, že bych se dozvěděla nějakou zásadní novinku, každopádně jsem se výborně bavila a určitě navštívím i další akce z dílny Naučmese.cz.

Svého motýla Emanuela jsem nevypátrala

Zúčastnili jste se také Literárního festu? Jaké kurzy jste navštívili a který lektor byl podle vás nejlepší? Napište mi na annacopy@annacopy.cz, nebo na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Návod na použití copywritera ve 3 krocích
Často se setkávám s tím, že potenciální zákazníci by doslova potřebovali návod na použití copywritera. Doufám, že se neur...
Údržba sice není tak sexy, ale je naprosto nutná, aby vám projekt nezahnil
Každý chce stavět, málokdo chce udržovat
Nesnáším rozdělení na kreativce a dotahovače a podobné typologie členů týmu, protože si z nich často kolegové dělají výml...
Kolik už jste prokazatelně vydělali svým klientům?
Jste si jistí, že vaše copy prodává?
Tipnu si, že většina z vás ví prd, jestli texty, které jste stvořili, přímo vydělaly nějakou tu korunu.  Tak nějak t...
Cena self-proma
Taky si občas říkáte, kdy ty hvězdy on-line marketingu dělají klientskou práci, když den co den vystupují na nějaké konferenci...
Jak na ukázky své práce?
Reference v copywritingu: Jaký mají smysl?
Občas se mi stává, že mě osloví potenciální zákazník se zájmem o copywriting, ale po sdělení hodinové sazby nebo kalkulaci jeh...
Ještě otázečku...
Ukomunikovat se k smrti
Varování! Dnešní blogpost bude z těch lamentačních 😊 Parafrází na povedené dílo Neila Postmana „Ubavit se k smrti“ b...