Návod na použití copywritera ve 3 krocích

Často se setkávám s tím, že potenciální zákazníci by doslova potřebovali návod na použití copywritera. Doufám, že se neurazí, nabídnu-li jim svým dnešním příspěvkem pár tipů, jak krok za krokem navázat s copywriterem kontakt, jak mu vylíčit svá přání a jak nastavit spolupráci ku vzájemné spokojenosti.

  1. Ať telefonicky či e-mailem, řekněte na první dobrou, co potřebujete, jakou si představujete cenu a zda zatím jen sondujete nabídku na trhu nebo zda chcete pracovat jen a jen se mnou. Nepiště mi prosím e-mail ve stylu: „Mám web xy a potřeboval by trochu vyladit, stavte se za mnou odpolko ve firmě… Ne, opravdu se nestavím, děkuji.
  2. Poté nastávají dvě varianty: a) domluvíme se na objednávce přes internet, b) domluvíme si schůzku. Obecně preferuji 1. variantu, neboť tak obě strany mají komunikaci zaznamenanou v písemné podobě a nedochází následně k dohadům, co kdo řekl/neřekl/chtěl/nechtěl. Korespondence, pak může sloužit i jako doklad pro závaznou objednávku, doklad o převzetí zakázky atd. Spolupráce takto může hladce běžet i několik let, aniž by se subjekty navzájem viděly, a přiznejme si, že osobní interakce může někdy být dokonce na škodu nebo značně brzdit produktivitu. Nevadí, jdeme na schůzku…
  3. A už spolu pijeme kafíčko. Pokud jsme si přišli pěkně po anglicku popovídat o počasí a vyměnit si „-How do you do? – Very well, thank you,“ je vše v naprostém pořádku a je to dokonce zdarma. Pokud mi chcete povídat o svém byznysu, webu nebo o tom, na co byste si mě chtěli najmout, je také vše v nejlepším pořádku a zdarma. Jestli ovšem předpokládáte, že vám zevrubně okomentuji nedostatky a dostatky vašeho projektu, nebo že mě dokonce budete zkoušet, kolik jsem si toho o vás nastudovala, to už nejsme na schůzce, ale na konzultaci. A ta je placená. Ráda se vašemu projektu budu věnovat naplno a bude mi potěšením vám poradit, navrhnout změny či zlepšení, ale i moje vynaložená energie něco stojí. Z pouhé pocty, že se můžu ucházet o vaši zakázku, nebo ze šance, že ji po předvedení svého know-how získám, se bohužel nenajím.

Pokud vykročíme tou správnou nohou, můžete si už jen užívat příjemné spolupráce s jakýmkoliv slušným textařem.

Hlavním poselstvím mého blogpostu tedy je: Jasná a upřímná komunikace s jednoznačně nastavenými pravidly přináší do vztahu klient-copywriter jen potěšení.

 

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Čím více detailů, tím lepší copy
Bez briefu ani ránu. Co musí copywriter vědět o vašem pr...
Cesta ke copy, které zaujme a zahraje na správnou strunu zákazníkovy povahy, začíná u vyčerpávajícího breifu všech zainteresov...
Být stále mlád...
Je mi 30!
V květnu jsem oslavila 30. narozeniny, 5 let píšu copy, 4 roky mám tenhle blog. Co jsem se za těch X let naučila? Stár...
Je v pohodě, nebo to byla jen fasáda na pohovoru?
4 typy copywriterů, které nechcete potkat
Seznamte se 4 typy copywriterů, jejichž výskyt je poměrně častý a každý markeťák za svou kariéru potkal alespoň jednoho z nich...
Annacopy.cz v roce 2014
Rok 2013 a annacopy.cz v číslech
V roce 2013 pro vás annacopy.cz sepsala: 263 článků, 23 příspěvků na blog, a 2 hesla na wik...
Obchodní dům Selfridges v Birminghamu
7 pravd o marketingu od pana Selfridge
I při oddechovém letním čtení se můžete hodně poučit o zásadách marketingu, které prověřila desetiletí. Já vzala na dopor...
V neustále se měnícím se světě musí být i copywriter trochu chameleon
Přesah copywritera do dalších disciplín marketingu: Co s...
Málokdo vydrží roky plavat v tom samém rybníku, a i když se stále vzdělává ve svém milovaném copywritingu a content marke...