5 nástrojů, bez kterých se při copywritingu neobejdu

I copywriter potřebuje svůj vercajk

Nahlédněte do mé copywriterské rutiny a seznamte se s 5 užitečnými nástroji:

1.      Rozšíření Web developer pro Chrome

Rozšíření se hodí nejen pro copywritery, ale hlavně pro SEO konzultanty a další online specialisty, kteří pracují s klientskými weby. Pomocí několika tlačítek zjistíte, jak na tom klientův web je z hlediska hierarchizace obsahu, tagování nadpisů (view document outline) a metadat (obrázky – display alt attributes, meta data – view meta tag information).

2.      Screaming frog

Super nástroj, pokud pracujete s rozsáhlými weby a e-shopy. Potřebujete si vyjet mapu celého webu? Zkontrolovat hromadně různé meta elementy, jako jsou titles, meta descriptions nebo alty obrázků? Najít duplicitní stránky? Pokud jste jednou nohou v SEO, tak si free verzi určitě ozkoušejte.

3.      Google Docs

Cloud je super hlavně na cestách, když klient nebo kolega potřebuje rychle něco nasdílet nebo zkontrolovat. V Google Docs se taky skvěle „kolaboruje“ – nikoliv s nácky, ale s svým týmem – vkládáte komentáře, diskutujete, navrhujete úpravy a vše je vždy bezpečně uloženo a naprosto aktuální. Kdo se má pořád hrabat v 10 verzích jednoho Word dokumentu, který si přeposíláte sem a tam?

4.      Title preview tool

Váháte, zda respektovat doporučených 55 znaků pro title, nebo tam přece jen šoupnout ještě jedno kraťoučké klíčové slovo? Vložte title do náhledového nástroje od MOZ a máte jasno.

5.      Český národní korpus a Internetová jazyková příručka

A nakonec kontrola pravopisu s bezkonkurenční Internetovou jazykovou příručkou Ústavu pro jazyk český – kontrolujte si pravopis rychle a online. Pokud chcete volbu slov pro své copy pojmout vědecky, navštivte také SyD – korpusový průzkum variant, který vám pomůže vybrat taková slova, která se v česku používají nejčastěji a nejpřirozeněji (Mám v textu zvolit výraz „nyní“, nebo „teď“?)

TIP: Schází vám zrovna slovní zásoba? Vezměte si k ruce česko-anglický slovník, slovník synonym, nebo slovník rýmů. Všechny najdete i online.

Bez jakých nástrojů nedáte ani ránu? Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Proč vám obsahový marketing nefunguje?
3 nejčastější důvody, proč vám obsahový marketing nefung...
Máte pocit, že i přes slibný start se vám ani po čase investice do content marketingu stále nevrací? Pojďme se podívat, zda jd...
GDPR pro copywritery 3. díl: Osobní marketing copywriter...
Teď se na chvíli oprostěte od své dosavadní pozice jako zpracovatele osobních údajů, který pracuje dle pokynů svých klientů (j...
Využijte myšlení lidí v copywritingu
Reprezentační systémy aneb Jaké copy pro jaký typ lidí?
Teorie reprezentačních systémů vycházející z neurolingvistického programování se zaměřuje na rozlišování typů lidí dle sm...
Jak pracovat s trademarkem nebo copyrightem produktů v p...
Znáte to – přijde zadání od renomovaného klienta, který vlastní několik ochranných známek, patentů, registered trademarks a bů...
Má roky zkušeností, peníze a nakupuje pro 4 generace
Jak psát pro seniory
No hlavně jim neříkejte senioři: dala by se shrnout message tohoto články. Jo a taky nepoužívejte anglicismy 😊 Jaké další tip...
Být stále mlád...
Je mi 30!
V květnu jsem oslavila 30. narozeniny, 5 let píšu copy, 4 roky mám tenhle blog. Co jsem se za těch X let naučila? Stár...