5 nástrojů, bez kterých se při copywritingu neobejdu

I copywriter potřebuje svůj vercajk

Nahlédněte do mé copywriterské rutiny a seznamte se s 5 užitečnými nástroji:

1.      Rozšíření Web developer pro Chrome

Rozšíření se hodí nejen pro copywritery, ale hlavně pro SEO konzultanty a další online specialisty, kteří pracují s klientskými weby. Pomocí několika tlačítek zjistíte, jak na tom klientův web je z hlediska hierarchizace obsahu, tagování nadpisů (view document outline) a metadat (obrázky – display alt attributes, meta data – view meta tag information).

2.      Screaming frog

Super nástroj, pokud pracujete s rozsáhlými weby a e-shopy. Potřebujete si vyjet mapu celého webu? Zkontrolovat hromadně různé meta elementy, jako jsou titles, meta descriptions nebo alty obrázků? Najít duplicitní stránky? Pokud jste jednou nohou v SEO, tak si free verzi určitě ozkoušejte.

3.      Google Docs

Cloud je super hlavně na cestách, když klient nebo kolega potřebuje rychle něco nasdílet nebo zkontrolovat. V Google Docs se taky skvěle „kolaboruje“ – nikoliv s nácky, ale s svým týmem – vkládáte komentáře, diskutujete, navrhujete úpravy a vše je vždy bezpečně uloženo a naprosto aktuální. Kdo se má pořád hrabat v 10 verzích jednoho Word dokumentu, který si přeposíláte sem a tam?

4.      Title preview tool

Váháte, zda respektovat doporučených 55 znaků pro title, nebo tam přece jen šoupnout ještě jedno kraťoučké klíčové slovo? Vložte title do náhledového nástroje od MOZ a máte jasno.

5.      Český národní korpus a Internetová jazyková příručka

A nakonec kontrola pravopisu s bezkonkurenční Internetovou jazykovou příručkou Ústavu pro jazyk český – kontrolujte si pravopis rychle a online. Pokud chcete volbu slov pro své copy pojmout vědecky, navštivte také SyD – korpusový průzkum variant, který vám pomůže vybrat taková slova, která se v česku používají nejčastěji a nejpřirozeněji (Mám v textu zvolit výraz „nyní“, nebo „teď“?)

TIP: Schází vám zrovna slovní zásoba? Vezměte si k ruce česko-anglický slovník, slovník synonym, nebo slovník rýmů. Všechny najdete i online.

Bez jakých nástrojů nedáte ani ránu? Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

V létě 2012 jsem začala koketovat s copywritingem, na podzim jsem pak nastoupila do H1.cz a v lednu 2013 si šla pro "živnosťák"
Jak se za 10 let změnil (můj) svět copywritingu?
Je to tak. Přesně před 10 lety jsem začala s copywritingem. A co si budeme povídat, tehdy se obsah (minimálně ten online)...
Tento obrázek vytvořil AI nástroj Synthesys, který umí vykouzlit podobný obrázek, na základě jiného obrázku na internetu, který si vyberete. Co si budem, je to super nástroj, jak obcházet autorství :-/ Tohle bude asi robot copywriter?
Pomůže mi s copywritingem umělá inteligence? Jak pomáhá ...
Už bylo na čase, abych se podělila o svůj přístup k AI v copywritingu i já. Nechám stranou obvyklé úvahy, jestli AI ...
GDPR pro copywritery 3. díl: Osobní marketing copywriter...
Teď se na chvíli oprostěte od své dosavadní pozice jako zpracovatele osobních údajů, který pracuje dle pokynů svých klientů (j...
Nový web annacopy.cz k 10. výročí blogu
Asi jste si všimli, že se na annacopy.cz něco stalo. Nebo že naopak bylo na blogu několik měsíců nějak nezvykle ticho. Chvíli ...
Kraď jako umělec, ukaž, co děláš a vyhraj!
Jak jste si mohli přečíst u mého narozeninového příspěvku, píšu přes prázdniny knihu pro Albatros. Proto projíždím díla všelij...
Potuňte si Error 404 page
Mezi prvky, které na svém webu často zapomínáme otextovat, kraluje 404 error page. Zatímco redirecty na 404 z nefunkčních...