annacopy

CopyCamp 2016 v kině Dlabačov

6. CopyCamp v plném proudu

6. CopyCamp v plném proudu

Chtěla jsem být první, kdo se pochlubí zážitky z včerejšího CopyCampu, ale marketingový odborník Pavel Tlapák mě předběhl (přiznej se Pavle, žes psal report už ve vlaku cestou z CC?). I tak věřím, že můj pohled na již 6. CopyCamp přiblíží program i atmosféru konference zase z trochu jiného pohledu nejen těm, co se raději vydali na Content First nebo nemohli na CC prostě přijít.

Dlabačov? To je v Praze?

První překvapení od organizačního týmu copyholek z H1.cz bylo přesunutí akce od nespolehlivých knihovníků v Ústřední knihovně do kina Dlabačov na Malovance. Hned jsem se zasnila, jak jsme v devadesátkách chodili do bazénu hotelu Pyramida nebo jak jsem zde na jednom ze svých prvních rande zhlédla film Amores Perros. Od té doby Dlabačov dostal facelift a až na „vedérko“ a „těžký vzdoušek“ to byl fajn blast from the past. Celkově bych však preferovala sál, kde na sebe lidé trochu vidí a nekazí si oči při zapisování do bločků.

Zahajuje náčelník H1.cz

Po úvodu moderátora Pavla Pajkrta odstartoval sled spíkrů Filip Kahoun, CEO H1.cz. Přednáška se sice jmenovala „Copywriting a emoce“, dočkali jsme však spíše exkurze do psychologie reklamy a pozorný divák si v „copy“ prezentace všiml spíše pravopisných nedostatků, než nových myšlenek. Každopádně měl pravdu, ten chlapec – řídí nás emoce, které si až posléze racionalizujeme.

@Lubiqet: Give before you get

Luboš Květ ví, jak na nás

Luboš Květ ví, jak na nás

Tak tohle tady ještě nebylo – spíkr, který nám předal víc, než jen pár obecných řečí a recyklovanou prezku. Luboš pro nás připravil skript pro analýzu našeho obsahu v Google Analytics. Můžeme tak bez složitého nastavování měřit scrollování na stránce, čas na stránce, kopírování obsahu, interakci se sociálními pluginy, ideální délku textu a ideální počet obrázků na stránce. To jsou btw za Luboše nejsmysluplnější metriky, když chcete nějaká ta „čísla pro svoje písmenka“.

Luboš tak naplnil základní princip content marketingu: Nejprve svým zákazníkům dejte něco navíc a až pak po nich chtějte jejich peníze. Luboš po nás naštěstí nechtěl keš, ale všimla jsem si, že svou odměnu získal v podobě zvýšeného dívčího zájmu o soukromé konzultace na baru.

SEOUX tandem zasahuje

Těšila jsem se na ochutnávku z populárního školení SEOUX a potěšilo mě, že svým klientům dávám dosti podobná doporučení jako Pavel Ungr a Honza Kvasnička. Jako dlouholetá harcovnice ze SEO oddělení jsem si ale zapsala jen pár zajímavostí:

– Kategorie, štítky a filtraci nepojmenovávejte stejně a neduplikujte kategorie zbytečně kvůli pokrytí několika podobných variant klíčového slova (sedačky, sedací soupravy…).

– Google neindexuje obsah v mřížkách a skrytý obsah pod tlačítkem „více“.

– Každá záložka popisu produktu má mít ze stejného důvodu vlastní URL.

– Využijte strukturovaná data pro větší CTR ze SERPu.

– Optimalizujte i na tzv. nultou pozici – váš obsah se tak může dopracovat až do googlího answer boxu, jako se to po 2 letech kvalitní práce s obsahem podařilo právě Pavlovi.

Martin Brablec = content borec

Martina Brablece a jeho agency se vyplatí sledovat

Martina Brablece a jeho agency se vyplatí sledovat

Přeskočím přednášku o improvizaci, která byla spíše teaserem na workshop herecké dvojice, a jdu rovnou na poobědový slot, kdy vystoupil jako první Martin Brablec z Obsahové agentury. Sice bych asi neměla chválit konkurenci, ale takto by podle mě měla vypadat přednáška hodná CopyCampu. Trefně popsal realitu nepříliš sexy témat klientů, na pomoc si přizval architekta Loose a nakonec nám ukázal příklady obsahu před a po zásahu profíků. Skvělý názorný učební materiál pro klienty, kteří nevěří tomu, že i malá změna v textaci či vyznění dokáže divy v open-rate e-mailů či relevanci leadů.

Olympijská opravdovost

Neslibovala jsem si od přednášky mnoho, ale nakonec nám Tomáš Houska nabídl osvěžující náhled do komunikace Českého olympijského výboru na sociálních sítích – bez drahé grafiky, profi fotek a post plánů. Nejdůležitější jsou autentičtí lidé a autentické okamžiky. Uff, a pak že je to na FB jenom o penězích. Ulevilo se mi.

Šťastná Bára a právník Pavel

Milá vsuvka v podobě Barbory Šťastné o vzniku jejího blogu dodala konferenci dávku „takové té opravdové člověčiny“, ale z hlediska copywritingu nebo tipů, co jí na blogu nejvíce funguje vzhledem ke čtenářům, nepřinesla bohužel nic (mohu srovnat např. se super přednáškou Lucie van Koten na Literárním festu). Právník Pavel pak projel základy práva pro copywritery a na většinu dotazů odpověděl obligátním „o tom rozhodne soud“ – no však znáte právníky.

And now something completely different…

Nakonec copyholky zařadily do programu zajímavosti z jiného soudku. Recept na vyšší produktivitu nám předal Daniel Gamrot a byla to tak již 2. přednáška o soft skills toho dne. Jako starý skeptik a odmítač všech self-help návodů a knih jsem přednášku přetrpěla a říkala si, že tyto návyky snad má každý průměrně příčetný jedinec, který se věnuje nějaké výdělečné činnosti.

Na závěr přišla třešnička na pomyslném copydortě – Janek Rubeš rozjel téměř stand-up comedy na téma pražští taxikáři. Překvapilo mě, že pořad o tágařích natáčeli 3 roky, a tím i Janek vysvětloval, že bude chvilku trvat natočit pokračování na téma dalších pražských turistických pastí. Už se těším. Každopádně jsme se neubránila dojmu, že se CopyCamp stává spíše než vzdělávací akcí pro copywritery kaleidoskopem různých zajímavostí a person z mnoha oblastí lidského konání. Ale není to určitě na škodu…

Líbil se vám CopyCamp 2016? Melu nesmysly? Napište mi na Facebooku, nebo pochvalte přímo holky a kluky z H1.cz.